Cykla med mig till Portugal!

Av Miolin
4 jan. 2014 22:36
Visningar: 268
I somras cyklade jag till Öland från Falun med tält, det var en helt underbar upplevelse och eftersom jag cyklade ensam så lärde jag mig mycket om mig själv. Redan nu känner jag hur sommaren börjar långsamt komma närmare och jag börjar fundera över nästa äventyr.
Vore det inte härligt att cykla till Portugal? Nu när jag vill cykla igen och längre så skulle jag vilja dela den upplevelsen med fler, så nu söker jag människor som hänga på i sommar!

Anledningen till att jag just vill till Portugal är för att i sommar så kommer Boom festival att vara igen, den festivalen är bara vartannat år och jag har aldrig varit där. Jag har dock hört dom mest fantastiska saker om den.

http://www.boomfestival.org/boom2014/home/

Är det någon som känner att det här låter som en underbar idé så hör gärna av dig!
Jag har inte bestämt någon speciell rutt ännu, jag är öppen för förslag. Jag längtar mest efter att få komma ut och se och lära nya saker. Om det är någon som har cyklat till Portugal eller någon annanstans så får ni gärna dela med er av era erfarenheter.
31 jan. 2014 12:51
Hej.
Jag vill cykla till/igenom Europa, men jag är inte särskilt tränad. Tänker att den mesta kondisen och styrkan kommer väl på vägen om man cyklar varje dag. Jag har inget särskilt mål förutom att jag vill passera Slovenien.
Tycker du att jag låter galen? Du kanske har kloka råd att ge mig.
Tänkte börja träna cykling när vägarna är plogade från snö.

Mountainbike ?
Har jag fått för mig är bäst att cykla på. Kan ju ta sig fram i terräng också.
Har bara en gammal DSB förutom elcykel(slappt alternativ, men den går rätt fort).
Hur packar och låser man sina grejer? Risken är väl att man vill släpa med sig för mycket.

Vill helst inte cykla själv hela vägen, tänker på säkerheten och utsattheten söderut.
Men jag trivs med tempot vid cykling. Man både hör, känner, luktar och ser mycket mer än om man kör bil och gå tar för lång tid.
Skulle kunna vara borta i några månader.

Har du tips eller vill ha med mig som resekompis en bit så hör av dig.
Mvh Paris Våren 2014?