Costa Rica m.m.. December 2017/ Januari 2018

7 mars 2017 20:38
Visningar: 174
Hejsan! = D
Jag vet att jag är lite tidigt ute.. men jag har länge velat åka till Costa Rica för att vandra i djungeln, surfa, gå på olika äventyr m.m...
Därför söker jag nu en reskompis/reskompisar som skulle vilja följa med mig i Dec 2017 / Jan 2018?
Utgångspunkten är Costa Rica.. Men jag skulle gärna vilja besöka lite länder runt omkring...
Så som Mexiko, Jamaica, Venezuela, Puerto Rico och öarna runt omkring...
(Är också öppen till förslag)
Jag är en glad och lättsam, äventyrlig tjej som gillar att resa träffa nya människor!

Tycker du att detta låter lite lockande så är det bara att höra av sig till mig. =)
Av Linn24
8 mars 2017 12:04
Hur länge tänkte du vara där? :)
Medlemmen har tagit bort svaret
9 mars 2017 08:36
Citerat från Linn24:
Hur länge tänkte du vara där? :)
Hej Linn! =D
Jag har tänkt mig 1 månad. Vad tycker du om det?
Av Linn24
11 mars 2017 14:34
Jag pluggar så vill ju helst inte missa för mycket. Tänkte du vara borta över jul jul och nyår också?
18 mars 2017 21:01
Hej! Är också i tankarna om en längre resa i sen höst/vinter, inte helt bestämt mig vart än. Men din resemål låter som en underbar början på en eventuellt längre resa för mig genom syd amerika!:)
20 mars 2017 15:46
Hej!

Har du surfat förut?
Hur hade du ställt dig till förslaget att försöka se lite valhajar under den resan?
Jag har nämligen velat åka till Honduras (då jag hört att det finns valhaj där, vilket då även borde inkludera costa rica). Sen är jag väldigt intresserad av Mexico för att titta på indianruiner, och vandra i djungeln. Har för mig att dem skall bland annat ha vandring upp i jungeln och sedan möjlighet att ziplinea ner för berget alternativt mekanisk rodel(är som pulka på räls).

Jag hade nog nöjt mig med ca 3 veckor. Men det beror ju på hur mycket man planerar in att man vill se/ göra.