Costa Rica
Svante75,
21 apr. 2019
Updaterad av Jonas73
för 3 år sedan
Vi är 2 barnfamiljer som planerar att åka till Costa Rica över jul och nyår 2019, ca 16 dagar. Vi planerar att ha 3 stopp. Förslag på vad man ska åka till? Vi vill gärna börja resan med lite äventyr och sedan avsluta resan med sol och bad. Har surfat runt lite och många tipsar om La Fortuna, ...
H_pekkarinen,
16 apr. 2020
Updaterad av Miktor
för 4 år sedan
Hej!
Vi har funderat ett tag på att göra en långresa och nu har vi landat på två länder nämligen Filippinerna och Costa Rica.
Är det någon som har varit i båda och kan rekommendera den ena eller andra?
Tänker då i första hand på prisnivå, trygghet, natur och mat.
Tack på förhand! ... Miktor: ...
Afrika
Fridarydenskog,
28 sep. 2019
Updaterad av Robbowan
för 4 år sedan
Hej,
Vi skall åka på en resa de 2 första veckorna i februari. Vi vill gärna ha fint väder (inte för mycket eftermiddagsregn), saker att göra med aktiviteter i naturen som gärna får innehålla djurupplevelser och samtidigt härliga stränder (behöver inte vara för turistigt). Vi är inte så ...
Costa Rica
Mikado,
25 juli 2018
Updaterad av Mikado
för 5 år sedan
Vi funderar på att åka till Costa Rica i slutet på mars/början på april. Vi kommer att ha knappt två veckor på oss innan vi ska vidare till New York, och vill därför inte ha allt för långa resvägar. Men vi vill ju ändå hinna se litegrann.
Vad är era förslag på resrutt? Det optimala för oss ...
Sydamerika
Linnb,
5 jan. 2019
Updaterad av Linnb
för 5 år sedan
Hej,
Jag och min sambo har planerat att åka till Costa Rica i mars. Planen är att vara borta i 25 nätter och vi försöker sätta ihop en budget(vilket visat sig vara lättare sagt än gjort). Vi har tänkt oss att resa runt mellan 4-5 platser med buss och bo på enklare hostels/vadrarhem(ej sovsalar). ...
Sydamerika
Miajonas22,
1 jan. 2019
Updaterad av Lyckligochlevande
för 5 år sedan
Hej, vi (min man & jag 55+) tänker resa till Costa Rica i slutet på oktober i år 2019.
Tänkte vara bort 2 veckor. Älskar natur och upplevelser.
Vi tänkte flyga från Kastrup.
Söker nu idéer på flygbolag och flygplats i CostaRoca.
Förd sätt i landet
Reseupplägg och boende.
Tack på förhand
AK
...