Coral Island eller annat tips på resmål?
Hej,
vi funderar på att boka in oss på Coral Island, Koh He, i 5 dagar när vi besöker Phuket. Vi är två vuxna och två barn 13 & 9 år. Dör vi tråkighetsdöden där i 5 dagar? Förstår ju att det inte är så mycket att göra där. Är då 5 dagar i överkant?
Det vi brukar göra är att bada och äta..hahaha..
Eller är det någon annan som har ett trevligt ställe att rekommendera runt Phuket? Försöker få in något annat än Kata, Karon, Patong och Kamala.
Vad skulle du föredra mellan Kao Lakh och Bang Tao?
Tacksam för hjälp.
:)
vi funderar på att boka in oss på Coral Island, Koh He, i 5 dagar när vi besöker Phuket. Vi är två vuxna och två barn 13 & 9 år. Dör vi tråkighetsdöden där i 5 dagar? Förstår ju att det inte är så mycket att göra där. Är då 5 dagar i överkant?
Det vi brukar göra är att bada och äta..hahaha..
Eller är det någon annan som har ett trevligt ställe att rekommendera runt Phuket? Försöker få in något annat än Kata, Karon, Patong och Kamala.
Vad skulle du föredra mellan Kao Lakh och Bang Tao?
Tacksam för hjälp.
:)
Jag har varit där en halvdag och det räckte fint för mig. De flesta åker nog över dagen, och det brukar vara mycket folk och i min åsikt är det ganska exploaterat och inte mycket levande koraller kvar.
Har varit där 2 gånger. 2006 var det toppenbra med egen hund som vaktade oss för ormar. (Thailand ormtätaste ö)
2008 nya ägare som tagit bort ormvakthundarna. :(
Det senaste jag hörde var att ryssar köpt stället och att det bara är att glömma att åka dit :(
Så synd på ett sådant fint ställe.
Det senaste jag hörde var att ryssar köpt stället och att det bara är att glömma att åka dit :(
Citerat från Ullakarin:
Har varit där 2 gånger. 2006 var det toppenbra med egen hund som vaktade oss för ormar. (Thailands ormtätaste ö)
MEN SLUTA!!!!! :OHar varit där 2 gånger. 2006 var det toppenbra med egen hund som vaktade oss för ormar. (Thailands ormtätaste ö)
Kollade på bilderna och tänkte för mig själv att jag såg ormar överallt i buskarna... FOBISKT rädd. Tack för det svaret. Då är det inget för mig.
Bodde där 2012 . Jättenöjd och inga ormar såklart vid hotellet . Och vem går in i djungeln ? Stranden är turkos och det är lugnt om kvällarna . Bara på dagen turister är där . Mysigt och finns pool och schysst bungalows bor man i