Vietnam
Jonm,
17 dec. 2014
Updaterad av Janab
för 9 år sedan
Hej!
Jag och min dam ska resa till Vietnam 1-17 januari. De första dagarna ska jag vara i Ho Chi Minh, och sedan har vi bokat boende på Con Dao.
Problemet är, ju mer jag läser desto mer orolig blir jag att Con Dao kanske inte riktigt är det som jag hade hoppats på. Jag har haft kontakt med ...
Vietnam
Kamillicent,
19 mars 2018
Updaterad av Wallejonsered
för 5 år sedan
Hej!
Vi reser på en rundresa i Vietnam i sommar! Vi kommer bla att besöka ön Con Dao för att dyka/snorkla, vattnet ska tydligen vara bäst här så här års. Det verkar dock vara stor risk för mycket regn?
Någon som besökt ön såhär års och kan berätta lite om klimatet och vad man ej bör missa på ...
Vietnam
Andreasling,
29 jan. 2016
Updaterad av Wanderlust
för 8 år sedan
Är det något som varit på Con Dao och vill dela med sig av hur det är där? ... Wanderlust: Hej Ivan27,
Con Dao är mycket lugn och ro (än Phu Quoc). Om man är efter krogen och nattliv blir Condao säkert INTE en rätt klok val.
Vädret är inte lika som Phu Quoc. Det är inte tydligt sagt "regn ...
Vietnam
Veronicaolsson,
20 aug. 2015
Updaterad av Wanderlust
för 9 år sedan
Hej!
Ska till Vietnamn men kan inte riktigt bestämma oss vart vi ska lägga den sista veckan som är tänkt för sol och bad.
Vill ha fint väder, sol och inte allför mycekt turister.
Helt ok med backpackers, men vill inte ha "svenska barnfamiljer" eller restaurangägare som kan svenska,
Vart bör ...
Vietnam
Daquiri,
18 maj 2013
Updaterad av Hille2
för 11 år sedan
Jag velar hit och dit i min planering av vår Vietnamresa. Nu har jag börjat titta på Con Dao. Har någon varit där? Är ute efter snorkling och gärna vandring eller andra naturupplevelser. Vi har bestämt att flyga till och från Saigon och vara där några dagar, resten av tiden ska väga upp Saigons ...
Vietnam
Loketoke,
22 okt. 2010
Updaterad av Wanderlust
för 13 år sedan
Vi är en familj på två vuxna och två barn 11 och 14 år som reser till Vietnam fem veckor över jul och nyår. Är det någon som ha lite info om Con Dao öarna, boende, stränder mm. Vårt första stopp blir där... En oupptäckt pärla har vi bara hört... ... Wanderlust: "en oupptäckt pärla har vi bara hört. ...