Cirkus i Budapest?
Jag undrar om någon har besökt den permanenta cirkusen Grand Circus i Budapest. Den ska tydligen ligga i City Park. Om så är fallet, kan ni rekommendera ett besök där?
/ Katarina
/ Katarina
Det är några år ( 7-8 år) sedan jag var på cirkusen i BP sist, men då var det väl värt tiden och pengarna, När jag var i där senast, 2007- var jag endast utanför och såg att de då annonserade mycket kinesisk akrobatik och nycirkus- vet inte hur det är just nu. Cirkusen ligger mittemot Szechenyi Fürdö - det stora utom-och inomhusbadet mitt i stadsparken-Varós liget. Tag den gula tunnebanan till Szechenyis hållplats och gå höger ca 100 meter. Bredvid cirkus ligger Zoo- missa inte heller denna sevärdighet, Badet och Zoo brukar vara poluära barnresemål. Cirkusen hade mest kvällsföreställningar.
Hej Katarina.
Ja Budapest Cirkusen är helt enorm.
Vi har sedan 4 år ett hus i Balatonområdet (Balaton är Ungern riviära och sommar ställe vid en stoooor sjö) och besöker därför Ungern ofta.
Vid var sommar besök åker vi till Cirkusen som under sommaren slår sig ner i en by kring balaton som heter "Balaton Zarzö" .
De är fantastiskt duktiga och Cirkusen tillhör Ungerska kulturen och är i Ungern ett status jobb.
Vill även jag rekomendera ett besök på Zoo, ingen annanstans kommer du så nära djuren. Allt är rent och snyggt.
Mvh Martin
Ja Budapest Cirkusen är helt enorm.
Vi har sedan 4 år ett hus i Balatonområdet (Balaton är Ungern riviära och sommar ställe vid en stoooor sjö) och besöker därför Ungern ofta.
Vid var sommar besök åker vi till Cirkusen som under sommaren slår sig ner i en by kring balaton som heter "Balaton Zarzö" .
De är fantastiskt duktiga och Cirkusen tillhör Ungerska kulturen och är i Ungern ett status jobb.
Vill även jag rekomendera ett besök på Zoo, ingen annanstans kommer du så nära djuren. Allt är rent och snyggt.
Mvh Martin