Spanien
My53,
17 aug. 2014
Updaterad av Jonnyx
för 10 år sedan
Hej! Vi åker flyg till Malaga i mitten av oktober för en semestervecka. Vi vill se kultur, byar,natur(gärna vandra) och ta ett bad. Dock inget strandliggande i solen. Vi tänkte hyra bil. Vi har varit åt Nerjahållet förut så nu hade vi tänkt, Sevilla, Cádiz ev. Ronda o Cordoba. Problemet är att det ...
Spanien
Tua,
15 feb. 2009
Updaterad av Amrita
för 15 år sedan
Hej! Vi ska åka till södra Spanien över påsk för att titta på de maffiga påskprocessionerna i Sevilla på långfredagen. Missade en bra och billig biljett med flyg till Sevilla tyvärr. Nu åker vi i stället till Malaga två dagar innan för 3000 kr/person, inte illa det heller. Jag vill gärna passa på ...
Spanien
Omaleopard,
25 jan. 2016
Updaterad av Desires
för 8 år sedan
Hej,
funkar det att göra en kulturresa till Andalusien i mitten av februari? Eller är allting stängt pga "fel" årstid? Jag tänker på museer, moriskt kulturarv, men även restauranger och liknande.
Tacksam för erfarenheter och tips!
... Desires: Jag tror också att det är en bra tid för att ...
Spanien
Kesv42,
4 mars 2013
Updaterad av Jonnyx
för 11 år sedan
Vi är några som bokat en resa till Fuengirola i början av april, 12 dagar. Vi vill hinna se så mycket möjligt, Alhambra, Ronda, Sevilla. Är osäkra om man kan boka utflykter när vi kommer dit eller om man ska göra det hemifrån. Såg att ett företag Residencia ordnar passande utflykter, men är lite ...
Spanien
Tinto,
16 feb. 2013
Updaterad av Johana9
för 11 år sedan
Hej
Jag undrar hur det går att ta sig runt i Andalusien med buss eller tåg? De flesta verkar ju hyra bil men eftersom vi saknar körkort så är det inget alternativ.
Har ni tips på ngn bra rutt på ca 10 dagar?? Vill gärna se kusten. Tacksam för svar.
... Johana9: >Citerat från matsolof: ...
Spanien
Cekla,
25 nov. 2011
Updaterad av Brigitta
för 12 år sedan
Vi är en familj med två barn (6 och 4 år) som är sugna på en semester i södra Spanien i sommar och då i synnerhet området runt Cadiz. Är det någon som har tips på bra sevärdheter, boenden osv som lämpar sig för barn? Vi tänker ta en flygstol till Malaga eller Sevilla. ... Babbo: Conil, som Sierra ...