Byte Charles de gaulle Paris
Hej kära resetokar!
Vet att det finns en del skrivet om detta ämne men nu ska jag och några polare boka biljetter och vi vill räta ut frågan en gång för alla...
Är det möjligt att göra ett flygplansbyte på denna "röriga" flygplats inom 1h och 45m?
Det kan ju förmodligen skifta i ankomst och avgångstid om man har otur men biljetten är bokad på samma ställe och bytet görs mellan samma flygbolag.
Vad är era erfarenheter av flygplatsen?
Tacksam för alla svar vi kan få!
/ Adrift
Vet att det finns en del skrivet om detta ämne men nu ska jag och några polare boka biljetter och vi vill räta ut frågan en gång för alla...
Är det möjligt att göra ett flygplansbyte på denna "röriga" flygplats inom 1h och 45m?
Det kan ju förmodligen skifta i ankomst och avgångstid om man har otur men biljetten är bokad på samma ställe och bytet görs mellan samma flygbolag.
Vad är era erfarenheter av flygplatsen?
Tacksam för alla svar vi kan få!
/ Adrift
Stort tack för länkarna!
En hel del bra info!
Vi tar gärna mer, hemskt gärna från egna erfarenheter.
Keep it coming!
Vi väger en resa mot denna som har 8h 35m väntetid i London.
En hel del bra info!
Vi tar gärna mer, hemskt gärna från egna erfarenheter.
Keep it coming!
Vi väger en resa mot denna som har 8h 35m väntetid i London.
Citerat från lazybow:
http://www.reseguiden.se/forum/diskussioner/charles-de-gaulle-tips-rad-24416
http://www.reseguiden.se/forum/diskussioner/charles-de-gaulle-tips-rad-24416
1 h och 45 min är lång tid.
Mina erfarenheter av flygplatsen är okej...det är en stor fördel att kunna det franska språket för att få snabb hjälp men självklart kan de flesta rätt bra engelska...de har byggt om många gånger och man får ofta åka mellan olika terminaler men har aldrig haft några problem hur rörigt det ens har känts i början...har åkt med Air France till Senegal från Göteborg via denna flygplats och det var samma flygbolag men olika terminaler...det brukar finnas informationsdiskar/värdar om man inte hittar...