Ryssland
Patrick6,
4 apr. 2006
Updaterad av Jen
för 18 år sedan
Är det nån som har åkt tåg mellan Helsingfors-Moskva . Hur skaffade ni biljetter visum mm ? ... Jen: Hej!
Jag var i Ryssland för et tpar år sedan. Visum var ganska krångligt, jag fixade på generalkonsulatet i Göteborg och min mamma i Stockholm, men det var lite klurigt. Det gäller att du har dina ...
Europa
Jepono,
8 okt. 2018
Updaterad av Trea
för 6 år sedan
Åker till Baltikum senare i höst. Flyger till Tallinn och tänker ta tåg/buss via stopp i Riga och vidare till Vilnius, sen hem från Kaunas. Två till tre dagar i varje stad.
Tips på vad man inte bör missa i dessa städer? Sevärdheter, matställen osv?
Någon som åkt mellan dessa städerna med tåg ...
Lettland
Arn63,
23 sep. 2019
Updaterad av Arn63
för 5 år sedan
Ska äntligen besöka Riga senare i höst och vill gärna ha tips på vad jag som förstagångs besökare helst inte bör missa.Jag vet redan att saluhallarna och gamla stan är givna). Har bokat in 2 övernattningar så tid finns utan stressa.
Vill gärna ha lite feedback på hur kostnads läget är gemfört med ...
Lettland
Tinto,
15 aug. 2013
Updaterad av Lett_o_resglad
för 11 år sedan
Hej
Jag och min mamma skall nu i augusti åka till Riga. Min fråga är hur länge det är värt att stanna där. Vi åker med Silja på fredag kväll och är framme Lördag morgon. Frågan är nu, skall vi åka hem söndag kväll eller måndag kväll??
Vad i övrigt skall man inte missa i Riga, sevärdheter mm? ...
Ryssland
Elena39,
1 juli 2010
Updaterad av Zentra
för 14 år sedan
vill veta hur länge det tar från göteborg till moskva, räknat i endast flygtimmar? ... Zentra: Runt 2 timmar (detta är då fågelvägen som länken nedanför räknar på) man skall då också komma ihåg att det är inte så flyg flyger och därför är det bästa sättet att få fram riktig tid att gå in på ...
Europa
Nena2000,
25 aug. 2018
Updaterad av Trea
för 6 år sedan
Maken och jag ska ta en 5 dagars tripp till Riga nästa lördag. Vi ska bo på City Hotel Teater. Vad ska man inte missa? Gamla stan givetvis och marknaden där vi hoppas hitta billig kaviar. United Buddy Bears utställningen tog till vår besvikelse slut 22 augusti😥. Kom med tips på sevärdheter och bra ...