Budget Thailand? boende? hur gör ni??
vad bör man ha i fickpengar för 2 veckor ev 3 till mat, resor till öar runt krabi och ytterst lite shopping när boendet är betalt?
för 2 vuxna och 2 barn 4 och 6 år?, jag har fått för mig att det är svårt att få boende när man reser med två barn.
har försökt boka med agoda, läst på sawadee, även hotellens egna länkar, har mest bara för ett barn.
Tänkte om man får tag i billiga flygstolar nu i februari så kan man boka på plats, bokar nog startnätter bara.
Hur gör ni??
för 2 vuxna och 2 barn 4 och 6 år?, jag har fått för mig att det är svårt att få boende när man reser med två barn.
har försökt boka med agoda, läst på sawadee, även hotellens egna länkar, har mest bara för ett barn.
Tänkte om man får tag i billiga flygstolar nu i februari så kan man boka på plats, bokar nog startnätter bara.
Hur gör ni??
Jaha... ännu en resa till Puket eller Krabi eller Koh Lanta...eller hoppsan..Kho Samui
Har ni ingen fantasi eller vågar ni inte annat än att bo i en svenskby
o äta köttbullar, meila mamma varje jämn timme..????
försök med något spännande åk till Mallorca eller Rodos.
( på skoj, men med lite allvar :-)
Om ni skall till Thailand så välj något bättre än detta turist rippoff.
Med barn så skulle jag rest till Kho Bulone (kan boka via webben:
www.Bulone-resort.com )som ligger på samma sida som
Krabiskiten eller Pukethelvetet men precis innan Malaysia kust.
(Ingen prostution eller annat skit, många svenska barnfamiljer)
Man når detta paradis som är ett av de sista bra ställena i Thailand via hamnstaden Pakbara..
Koh Lipe ligger i samma område..
2-3 veckor i detta område så räcker det med 3-4000kr i fickpengar,för mat o dyl när boendet är betalt.
Mer frågor =mer svar/Joakimn
(Vet jag vad jag pratar om?..rest med barn i området 3ggr/varje gång 6-7 veckor samt 8ggr utan barn.sammanlagt c:a 3 år)
Har ni ingen fantasi eller vågar ni inte annat än att bo i en svenskby
o äta köttbullar, meila mamma varje jämn timme..????
försök med något spännande åk till Mallorca eller Rodos.
( på skoj, men med lite allvar :-)
Om ni skall till Thailand så välj något bättre än detta turist rippoff.
Med barn så skulle jag rest till Kho Bulone (kan boka via webben:
www.Bulone-resort.com )som ligger på samma sida som
Krabiskiten eller Pukethelvetet men precis innan Malaysia kust.
(Ingen prostution eller annat skit, många svenska barnfamiljer)
Man når detta paradis som är ett av de sista bra ställena i Thailand via hamnstaden Pakbara..
Koh Lipe ligger i samma område..
2-3 veckor i detta område så räcker det med 3-4000kr i fickpengar,för mat o dyl när boendet är betalt.
Mer frågor =mer svar/Joakimn
(Vet jag vad jag pratar om?..rest med barn i området 3ggr/varje gång 6-7 veckor samt 8ggr utan barn.sammanlagt c:a 3 år)
Intressant inlägg :)!! Joakimn
vi åkte runt i Malaysias västkust 2007 med barnen, vilket jag tycker är ett suveränt land
men nu vill frun till thailand. så ok, blir bara less och ranta runt på nätet och leta hotell som har någon form av
barnpolicy, så Malaysia var lättare, iaf som jag upplever detta nu, dessutom är det bättre flygpriser!!
vi åkte runt i Malaysias västkust 2007 med barnen, vilket jag tycker är ett suveränt land
men nu vill frun till thailand. så ok, blir bara less och ranta runt på nätet och leta hotell som har någon form av
barnpolicy, så Malaysia var lättare, iaf som jag upplever detta nu, dessutom är det bättre flygpriser!!
Hej! Vi e en familj på 2 vuxna och 3 barn som åker till Koh samui i 3 v + Bangkok 3 dagar. Vi bokade rea biljetter med Thai Airways 31 mars-23 april, mkt bra pris 23 600.-. Bokade 5 dagars boende på Samui och så bokade vi boendet i Bangkok. Vi bokade båda hotellen via sawadee!