Bröllopsresa

Av Andrea
20 feb. 2013 10:06
Visningar: 801
Hej alla reseälskare!

Jag ska gifta mig i sommar, och det betyder även bröllopsresa. Vill åka i samband med giftermålet dvs avresa 1/9.

Jag kan inte bestämma mig var vi ska på resa. Europa är ju fantastiskt, men kanske vill man åka längre?
Bali hade vart nåt, men hur är vädret?

New York och Mexico?

Tips någon?

Tack på förhand!
Andrea
20 feb. 2013 13:59
Hej Andrea, vad roligt att du ska gifta dig! Stort grattis!

Jag vet inte om du har läst artikeln "Fem heta resmål för nygifta", men här får du lite idéer i alla fall.
http://www.reseguiden.se/reseguider/fem-heta-resmal-for-nygifta-6912

Själv åkte jag på bröllopsresa nyligen till Sydafrika. Kan varmt rekommendera denna vackra destination! Annars är jag väldigt förtjust i Italien. Toscana är fantastisk vackert, men om du vill ha sol och bad kan jag rekommendera att åka ner till Amalfikusten.

Lycka till, hoppas ni får et underbart bröllop och bröllopsresa!

/ Veronica
Av Annl
23 feb. 2013 09:34
Kan bara instämma - grattis!!

Amalfikusten är perfekt för en bröllopsresa och vill ni lyxa till det rejält så tar ni in på anrika Grand Hotel Exelscior. Gör en kombo med Rom och ni har ett perfekt upplägg.

New York som du skriver själv är en fantastisk stad och också helt rätt för en bröllopsresa. Finns hur mycket roligt som helst att göra och dollarkursen är ju angenäm just nu.

Singapore är väldigt trevligt och finns mängder av roligt att upptäcka. Ta in på Marina Bay Sands och bo riktigt häftigt - ett hotell helt värt en bröllopsresa. Kolla hotellets pool på taket på Youtobe...

Afrika! Safari i Botswana är något alldeles speciellt och kan varmt rekommenderas. Safari i Zambia med en kryssning på Zambezifloden.

Ja, det finns hur mycket roligt som helst ...

Lycka till!
Citerat från veronicah:
Hej Andrea, vad roligt att du ska gifta dig! Stort grattis!

Jag vet inte om du har läst artikeln "Fem heta resmål för nygifta", men här får du lite idéer i alla fall.
http://www.reseguiden.se/reseguider/fem-heta-resmal-for-nygifta-6912

Själv åkte jag på bröllopsresa nyligen till Sydafrika. Kan varmt rekommendera denna vackra destination! Annars är jag väldigt förtjust i Italien. Toscana är fantastisk vackert, men om du vill ha sol och bad kan jag rekommendera att åka ner till Amalfikusten.

Lycka till, hoppas ni får et underbart bröllop och bröllopsresa!

/ Veronica
23 feb. 2013 10:11
Skulle nog välja Maldiverna som Veronica sa i sin tråd och kanske då t.ex. Meerefenfushi (Meeru) där vi var för länge sedan, Men det kan man kalla riktig semester och passar ypperligt för nygifta http://www.meeru.com/
Det finns ju nu väldigt många öar att välja på men det här var en bra ö.

Bali är också häftigt och vackert och romantiskt. vi var där omkring 1988 och det var också helt fantastiskt. Ang klimat kan du läsa här:
Klimat på Bali
På Bali råder tropiskt klimat med hög luftfuktighet. Regnskurar förekommer året om. December till mars är det regnperiod men det innebär inte att det regnar hela tiden utan det kan vara soligt i dagar innan det kommer en skur. Maj till september är det torrare. Då är luftfuktigheten lägre, kvällarna lite svalare, vågorna mindre och vattnet klarare.

Genomsnittstemperaturen ligger på 30 grader i oktober-december samt i april. I januari-mars är den 27 grader. Luftfuktigheten är extremt hög under regnperioden och det gör att man tycker att det är mycket varmt.
Vattnet är varmt, 26-28 grader hela året.

Eller varför inte åka till det mystiska Indien och bo på något häftigt maharadjapalats?

Grattis och all lycka.
Mvh Eva
23 feb. 2013 16:15
Börja med att fundera på om ni vill ha lugn och ro och romantik eller mer fart och aktiviteter.
Det finns ju MASSOR av förslag och alternativ. Jag förstår att det är svårt att välja men som sagt, börja med att fundera vad ni vill ha och hur länge ni kan vara borta.
Av Andrea
4 mars 2013 08:56
Tusen tack för alla fantastiska svar!
Det värmer verkligen att människor engagerar sig!

Vi vill åka överallt, svårt att bestämma oss för självklart vill man ju att resan ska vara sådär mysigt romantisk, samtidigt som vi båda är energiska och har svårt att sitta still.

Ska fundera lite, återkommer så fort vi vet lite mer!
Om någon har fler tips så skriv!

Återigen, TACK!

Andrea