Bröllopsresa

1 juni 2012 22:12
Visningar: 331
Hej,
Jag och min man gifte oss nu i maj och behöver tips på romantiskt resemål för bröllopsresa. Vi planerar att åka första veckan i november. Vi önskar sol, bad och solsäkert. Ett plus om resemålet även bjuder på sevärdheter, om man vill ta en paus från sol och bad. Någon som har erfarenhet och tips att dela med sig till oss välkomnas varmt,

/Anna och Niclas
Av Annl
2 juni 2012 06:46
Hur länge ska ni vara borta?

Rent generellt när jag läser vad ni vill ha så tänker jag Zanzibar och Dubai.

"Nackdelen" med Zanzibar är att det inte finns så mycket sevärdheter men man kan ju alltid stanna någon dag i Stonetown och sen finns det ju förstås kryddutflykter och liknande.

I Dubai finns allt - och lite till..

Miami och Florida är ju också ett bra alternativ - Miami är ju alltid rätt. Och där finns hur mycket som helst att göra.

Ett resmål som jag tittar på (där vi dock inte varit ännu) är Rio.Verkar ju hur häftigt som helst och jag har läst någonstans att det i anslutning till Rio finns ett antal fina badorter om man inte "bara" vill vara i Rio.

Eller varför inte åka till Sydafrika? Det är ju ett bra resmål om ni inte tänkt att vara borta så länge eftersom det inte är någon tidsomställning.

Trevlig resa och grattis!
Av Annl
2 juni 2012 06:57
Åh, jag glömde ju att tipsa om ett fantastiskt ställe - som gjort för en bröllopsresa;

Res till Singapore och bo på Marina Bay Sands!

Det hotellet är fantastiskt -googla på det så kan du se filmer från deras pooldäck; helt grymt!
2 juni 2012 07:47
Tack Annl för ditt svar! Vi har tänkte vara borta en vecka. Jag jobbar som lärare och kan bara vara ledig när det är lov. Vi har funderingar på att annars åka efter julafton och vara borta två veckor, några tips på bra resemål då?

/Anna
Av Annl
2 juni 2012 07:53
Alla mina förslag funkar även vid den tiden.

Beträffande Singapore så var vi där på jullovet och vi kombinerade det med Hong Kong och Kuala Lumpur. En fantastisk resa.
Citerat från annasam84:
Tack Annl för ditt svar! Vi har tänkte vara borta en vecka. Jag jobbar som lärare och kan bara vara ledig när det är lov. Vi har funderingar på att annars åka efter julafton och vara borta två veckor, några tips på bra resemål då?

/Anna