Brasilien

Av Majde
16 juli 2006 23:13
Visningar: 405
Planerar en resa till Brasilien i vinter.Har fått ett prisförslag hos Ving, en 2-veckors charter
Ett hotell som heter Marambaia Nån som bott där?? Är det OK?
Tar gärna emot lite tips och råd inför resan!
Vi har en 7-åring med oxå
Av Zappe50
17 juli 2006 22:52
Hej Majde.
Jag har varit i Brasilien 2 gånger i år och åker dit igen i oktober.Första gången bodde jag bl.a. på ett hotell i Ponta Negra som heter Ponta Negra Flat och det var bra.Andra gången bodde jag i Barra De Cunhao på ett helt underbart svenskägt hotell som heter Blue Dream Resort.Och det är dit jag åker nu också.Vilken plats och vilket hotell ni väljer beror mycket på vad ni vill ha ut av er semester.Badstranden i Ponta Negra är faktiskt inte den bästa beroende på att det väldigt ofta rullar in stora vågor och att den "blöta remsan" mellan vatten och "torr"sand är väldigt kort.Det är inte så enkelt att ta långa promenader längs stranden.I Ponta Negra är det dessutom väldigt mycket skandinaviska turister på gott och ont.I Barra De Cunhao däremot är man ensam som turist.På hotellet finns bara 18 rum.Servicen är utmärkt och på stranden är man nästan ensam.Enligt min brasilianska fästmö är detta ett paradis på jorden!Och jag kan bara instämma.Läs mer på hotellets hemsida: www.bluedreamresort.com.br.
Lycka till med valet.
zappe50