Portugal
Lundmia,
20 juli 2014
Updaterad av Lundmia
för 10 år sedan
Hej!
Nu är det snart dags att besöka Lissabon. Jag undrar hur man lättast tar sig från flygplatsen in till stan? Pris? Sedan har jag läst att man kan ta sig till Estoril med pendeltåget, är det någon som vet pris, hur man köper biljetter, hur ofta tågen går osv? .Sedan tar jag gärna emot tips på ...
Portugal
Kboggio,
19 apr. 2013
Updaterad av Globetrotterskan
för 11 år sedan
Hej, jag ska till Portugal, Algarve kusten (Albufeira) v. 29. Vi kommer att åka runt till olika ställen med hyrbil osv. Det kommer att finnas med en 5 åring. Finns det något som vi inte får missa? Helst barnvänligt. Någon som har rekommendationer om mat? Om något speciellt hantverk Portugiserna är ...
Portugal
Jackesnacke,
22 feb. 2008
Updaterad av Jackesnacke
för 16 år sedan
Hej!
Jag och min tjej ska till Madeira nu i början av Mars. Vi tänkte vandra kanske tre-fyra dagar. Vi undrar vilka vandringar man ska satsa på om man "bara" hinner med tre-fyra stycken och tänker ta sig fram med bus och bo i Funchal. Dessutom skulle vi vara tacksamma för lite info om vad det ...
Portugal
Vimo,
13 sep. 2018
Updaterad av Desires
för 6 år sedan
Hej!
Jag funderar på att åka till Madeira 4 nätter i november.
Misstänker att vädret inte kommer va så mycket sol och bad, någon som har erfarenhet kring det?
Sen undrar jag om ni har några tips på vad man kan göra där?
Hyr kanske bil 1-2 dagar så har möjlighet att köra runt.
Gärna ...
Portugal
Lingon32,
3 okt. 2018
Updaterad av Tintani
för 6 år sedan
Hej!
Vi tänkte resa till Sagres och göra dagsvandringar och ev. hyra cyklar. Har ni några tips om var man kan hyra cyklar, bra cykelleder och vad man bör tänka på? Även bra vandringsleder och andra tips runt Sagres vill vi gärna ha.
Tack! ... Tintani: Det här är en annan trevlig vandring längs ...
Portugal
Annrun76,
1 okt. 2017
Updaterad av Gunillad
för 7 år sedan
Vi åker för första gången till Lissabon i slutet av oktober (inte resvana, tredje äventyret) och behöver lite tips på t.ex. kommunikationer, restauranger & caféer, toaletter ute på stan (hur funkar det?) samt sist men inte minst - hur gör man för att uppleva Sintra på bästa sätt (dagstur)? Vi ...