Börja om på nytt

Av Saaara3
5 dec. 2011 22:30
Visningar: 208
Efter många resor runt om i världen och nu senast flera veckor själv in San Francisco har jag insett att svenskt småstads liv med fastarbete är inget för mig.
Så nu har jag börjat på processen att sälja alla mina mest värdefulla saker och säga hej då till mitt jobb.
Så nu undrar jag om någon är sugen på att hänga med till USA i början av april (är dock ganska flexibel med när jag kan åka..) och vara borta så länge pengarna räcker. Jag kan tänka mig att åka överallt och på vilket sätt som helst (är en ganska usel bilförare men kan köra på öde landsvägar om de skulle behövas)skulle dock vilja stanna lite längre i SF och New York.

Jag är en öppen och glad tjej som gillar allt från att vandra och bo simpelt i naturen till att hänga på konstiga underground barer i storstäder.

Så någon som ska med? Du behöver inte hänga med på hela resan men vore kul att ha någon/ några att hänga med delar av resan.

ps. Kan tänka mig att leta upp något sommarjobb i europa efteråt också.
6 dec. 2011 01:28
Du ska inte med till Thailand då ? Usa är så knepigt att åka till man måste väll fylla i massor av papper från brottsbelastnings register och massa frågor om terrorist ...men har varit i newyork och Miami
Av Saaara3
6 dec. 2011 22:02
Thailand är tyvärr inget för mig tror jag, känns som det skulle vara för varmt men har ju aldrig varit där.
Papprena är inte så krångliga för att åka till usa. Fyller bara i lite snabbt på planet.
7 dec. 2011 00:46
man måste väll ansöka i förvag för inresa till usa via internet sen hoppas på att man får åka in
saken med Thailand är att du kan leva
som en kung där
och det finns air condition överallt =)och när man är ute är det varmt som en varm svensk sommar så det ska vara enligt mig
åker du ner med tio tusen svenska
så är det samma som att ha hundra tusen i sverige
jag bodde på ett lyx hotel i Bankok med pol och allt för 40kr om dagen plus frukost =)
så jävla gött att leka rik och förmögen i thailand
du borde prova en resa dit det finns ju en anledning varför det vart år blir valt till årets resestäle.....

http://www.google.se/search?tbm=isch&hl=sv&source=hp&biw=1368&bih=742&q=Thailand&gbv=2&oq=Thailand&aq=f&aqi=g10&aql=&gs_sm=e&gs_upl=2053l3792l0l4299l8l8l0l2l2l0l203l769l2.3.1l6l0