Boracay och Palawan

Av Renzo
23 okt. 2013 03:30
Visningar: 1498
Hej, vi är ett par som tänker åka till Filippinerna den 14jan - 14feb.

Vi tänkte dra först till Palawan och sedan till Boracay, har vi pengar kvar så åker vi gärna vidare om det finns någonstans ni kan rekommendera?

Har lite frågor bara

Ska vi boka hotel innan vi kommer till Palawan/Boracay eller går det bra om man bokar på plats, är det någon priskillnad?

Vi tänkte ta med oss 15000kr vara, kommer det räcka med hotel och mat?

Vi tänkte först åka till Palawan och sedan vidare till Boracay, finns det nån båt man kan ta? Eller måste man ta flyg?

Om vi har med oss 15000 kr var, kommer vi ha råd och spendera några dagar i Bohol/Panglo?

Är jätte tacksam för svar :)
Av Renzo
24 okt. 2013 04:03
Tänkte boka hotel på la bella casa de boracay, vet ni också om den är bra?
Av Gynnar
30 nov. 2013 12:17
Hej:-) en lite annorlunda upplevelse av Filippinerna tyckte jag var vulkanön Negros och nöjesparken Mambukal. även malapasqua va fint men inte riktigt i min smak, annars ska ju Palawan vara väldigt fint men lite avlägset därav har jag inte tagit mig dit ännu. Tycker själv om att gå på plats och jämföra boenden och priser då ja alltid försöker bo billigast möjligt. Alternativt boka en natt så man kan ställa ifrån sig bagage och kolla runt i lugn å ro om man tex anländer senare på kvällen vilket man ofta gör i Filippinerna då all transport tar väldigt lång tid. Normalpris runt i landet verkade vara 1000-1500 peso/natt för boende, själv bodde ja oftast enkelt för ca 250-500 peso/natt. Normalpris på "turist restaurang" ca 200 peso, en öl 30peso. Kyckling å ris på inhemsk kedja ca 100 peso, 3rätters europeiskt tex oxfilé med gratäng och rödvin+ för och efterrätt ca 1200peso så d beror ju lite på vilken standard man vill ha men ni borde klara er bra på 15000/Pers. Tror jag försökte hålla mig på runt 2000-2500 peso/dygn (ca 400sek) å d funka okej i snitt. Utfärdar och aktiviteter tyckte ja va ganska dyrt dock, tex dykutfärd 2000 peso. Hoppas d hjälper er. Mvh/Jörgen
Av Renzo
3 dec. 2013 09:00
Tack så mycket! Du har hjälpt mig jätte mycket, uppskattas :)