Boktips Kambodja
När jag var på Naturkompaniet för att kolla på skydd och annat för min nyinköpta ryggsäck och packning så var det en trevlig personal där som tipsade om en bok om Kambodja när han hörde om mina resmål.
"Pol Pots leende : om en svensk resa genom röda khmerernas Kambodja"
- skriven av Peter Fröberg Idling
För att få bättre förståelse för landet och vad som faktiskt rätt nyligen hände med det enorma folkmordet. Själv vet jag inte så mycket om det här men ska man till Kambodja kan det vara bra att veta lite om landets historik. Och som jag förstår denna bok tar upp - omvärldens initiala oförstående om vad som faktiskt var på gång.
Nu undrar jag - har någon här läst boken?
Jag står i begrepp att beställa den, men det vore kul att få någon mer recension om det är värt att satsa på.
//Bitt
"Pol Pots leende : om en svensk resa genom röda khmerernas Kambodja"
- skriven av Peter Fröberg Idling
För att få bättre förståelse för landet och vad som faktiskt rätt nyligen hände med det enorma folkmordet. Själv vet jag inte så mycket om det här men ska man till Kambodja kan det vara bra att veta lite om landets historik. Och som jag förstår denna bok tar upp - omvärldens initiala oförstående om vad som faktiskt var på gång.
Nu undrar jag - har någon här läst boken?
Jag står i begrepp att beställa den, men det vore kul att få någon mer recension om det är värt att satsa på.
//Bitt