Bokning av hotell

12 aug. 2011 15:45
Visningar: 389
Sitter nu och ska boka hotell..mycket börjar bli fullreserverat den tid vi ska åka så det känns som man måste skynda sig.

Min fråga är: Om vi bokar och betalar nu, om vi vill byta ghotell väl på plats efter en tid. Får vi då pengarna tillbaka för de oanvända nätterna?
Av Walle
12 aug. 2011 17:52
Hej
Jag tycker det är behändigt att boka med Booking.com för då betalar man hotellet när man checkar in.
Sen om man skulle vilja lämna hotellet i förväg brukar det vara så att man inte får tillbaka sina pengar.
Vi har tagit ett sånt beslut en gång för hotellet var i och försig fint men vidriga sängar så det gick knappt att sova.

/mvh
Walle
13 aug. 2011 15:24
Hej!
Det beror på, man kan/bör alltid läsa avbeställningsvillkoren när man bokar.. även t.ex booking.com har hotellerbjudanden där det står att det inte är återbetalningsbart. Åkte på en blåsning när jag bokade via alpharooms.com en gång, o läser sen dess avbokningsvillkoren noga. Ofta är det så att man kan avboka o få igen evt. inbetalade pengar upp till 1-3 dagar före ankomsttid...har använt det ett antal gånger via hotels.com, booking.com, resfeber.se m.m o det har aldrig varit några problem.
Av Marsam
14 aug. 2011 18:10
Håller med om att booking.com är toppenbra. Jag har bokat på många ställen i världen genom dem. Fungerar alltid toppenbra. Läs villkoren ordentligt så är det inga problem. På många hotell kan man välja att betala direkt och få det billigare och ingen avbokning, eller betala lite mer och kunna avboka el. omboka. Lycka till.