Bokat ESTA med spärrat pass
Hej!
Skulle vara oerhört tacksam för hjälp.
Såhär ser situationen ut:
1. Skulle fixa ESTA innan avresa.
2. Hade en bild på mitt pass i mobilen så
fyllde i pass nummer från den.
3. NEKAD. Wtf?!
4. Kommer på att jag spärrat mitt pass då jag tappat bort det.
5. Har inte rest på länge så glömde att det var spärrat & försvunnet
6. Åker i panik till polisen beställer nytt pass.
7. De försökte lugna och säga att jag hinner söka nytt ESTA.
Fråga:
Tror ni mitt ESTA kommer bli godkänt när jag har mitt nya giltiga pass?
Skulle vara oerhört tacksam för hjälp.
Såhär ser situationen ut:
1. Skulle fixa ESTA innan avresa.
2. Hade en bild på mitt pass i mobilen så
fyllde i pass nummer från den.
3. NEKAD. Wtf?!
4. Kommer på att jag spärrat mitt pass då jag tappat bort det.
5. Har inte rest på länge så glömde att det var spärrat & försvunnet
6. Åker i panik till polisen beställer nytt pass.
7. De försökte lugna och säga att jag hinner söka nytt ESTA.
Fråga:
Tror ni mitt ESTA kommer bli godkänt när jag har mitt nya giltiga pass?
Omöjligt att svara på men hoppas att du har gott om tid så du hinner ansöka om visum ifall det nekas.
Citerat från O_maria_o:
Du menar att jag ska på intervju på ambassaden då?
Mvh
Ja om du inte får ESTA godkänt så är det visum man måste söka. https://se.usembassy.gov/visas/
Citerat från Floridasidan:
Omöjligt att svara på men hoppas att du har gott om tid så du hinner ansöka om visum ifall det nekas.
Tack för svar!Omöjligt att svara på men hoppas att du har gott om tid så du hinner ansöka om visum ifall det nekas.
Du menar att jag ska på intervju på ambassaden då?
Mvh
Fast de allra flesta ESTA-ansökningar godkänns direkt. Ett fåtal någon timme senare. Mycket få avslås. Det finns ingen anledning att du ska få panik och utgå ifrån att din ansökan inte skulle godkännas innan du har provat att ansöka med ett giltigt pass. Du får ha lite is i magen och ansöka med ditt nya pass, helt enkelt. Innan dess kan du ändå inte göra något åt saken, så sitt lugnt i båten tills dess. Skulle det av någon anledning vara så att du nekas även med ett giltigt pass, så år du söka visum, vilket tar "någon vecka", inklusive en runda till amerikanska ambassaden i Stockholm, vilket du förhoppningsvis hinner. Men förmodligen löser allt sig. Att stressa upp sig just nu vinner du i alla fall inget på. :-)
Citerat från Jensohlsson:
Fast de allra flesta ESTA-ansökningar godkänns direkt. Ett fåtal någon timme senare. Mycket få avslås. Det finns ingen anledning att du ska få panik och utgå ifrån att din ansökan inte skulle godkännas innan du har provat att ansöka med ett giltigt pass. Du får ha lite is i magen och ansöka med ditt nya pass, helt enkelt. Innan dess kan du ändå inte göra något åt saken, så sitt lugnt i båten tills dess. Skulle det av någon anledning vara så att du nekas även med ett giltigt pass, så år du söka visum, vilket tar "någon vecka", inklusive en runda till amerikanska ambassaden i Stockholm, vilket du förhoppningsvis hinner. Men förmodligen löser allt sig. Att stressa upp sig just nu vinner du i alla fall inget på. :-)
Tack!! Du hade helt rätt. Fick mitt pass idag en dag innan och mitt ESTA så är över lycklig!!
Citerat från O_maria_o:
Vad bra, ibland ska man ha tur 😎 Trevlig resa!Citerat från Jensohlsson:
Tack!! Du hade helt rätt. Fick mitt pass idag en dag innan och mitt ESTA så är över lycklig!!Fast de allra flesta ESTA-ansökningar godkänns direkt. Ett fåtal någon timme senare. Mycket få avslås. Det finns ingen anledning att du ska få panik och utgå ifrån att din ansökan inte skulle godkännas innan du har provat att ansöka med ett giltigt pass. Du får ha lite is i magen och ansöka med ditt nya pass, helt enkelt. Innan dess kan du ändå inte göra något åt saken, så sitt lugnt i båten tills dess. Skulle det av någon anledning vara så att du nekas även med ett giltigt pass, så år du söka visum, vilket tar "någon vecka", inklusive en runda till amerikanska ambassaden i Stockholm, vilket du förhoppningsvis hinner. Men förmodligen löser allt sig. Att stressa upp sig just nu vinner du i alla fall inget på. :-)
Ps. Nästa gång använder du ett giltigt pass från början 🤔