Boka Universal Hotell i Orlando

Av Dasa
9 sep. 2017 22:34
Visningar: 516
Hej !
Jag är på gång att boka Universals Hotell Royal Pacific i Orlando. När jag försöker göra det på Hotels.com står det inget om att det ingår Express pass. Går jag direkt på hotellets hemsida så lyfter det fram detta väldigt tydligt. Så min fråga är, får jag Express pass, även om jag bokar på ex Hotels.com ?

Kan passa på att fråga om hur det fungerar när man kommer till hotellet första dagen. Vi lär komma innan incheckningstiden och vara för trötta för att besöka parken, men skulle gärna vilja hänga vid poolen. Får man tillgång till detta innan man checkat in ?
9 sep. 2017 23:34
Ni kan checka in tidigt, vi brukar vara där vid 9-tiden. Men ni får inte tillgång till rummet förrens mitt på dagen. Väskorna kan ni lämna in för förvaring, detta gör ni i anslutning till receptionen. Ni kan utnyttja poolen och annat. Vi bokar alltid direkt med dem så jag vet tyvärr inte om samma förmåner gäller när ni bokar med hotels.com
Av Birgere
10 sep. 2017 00:11
Förvisso är jag ganska säker på att det som gäller är att man är gäst och inte vara man köpt biljetterna. Men varför inte boka på deras hemsida direkt istf att krångla via en tredje part.
Ska det vara lönsamt ska man ju göra som Dalton17 skriver, komma dit tidigt på morgonen o köra en natt och 2 fulla dagar med expresspass.
Av Dasa
10 sep. 2017 08:26
Hej och tack för svar !

Anledningen till att jag inte bokat direkt på hotellets hemsida är att jag inte hittar något om ombokningsmöjligheter. Via Hotels.com kan jag avboka tills några dagar innan. Priset är ungefär detsamma.

När det gäller det Birgere skriver om att ska det vara lönsamt, så skall man vara där två dagar. För vår del är det att vi landar i Miami på tisdag eftermiddag och tänker oss sova en natt där. På onsdagmorgonen åker vi upp till Orlando och då tänker jag att vi är för trötta att besöka Universal denna dag. Hellre då bara hänga vid poolen och köra för fullt nästa dag. Det är ju inte bara att vi rest hela tisdagen från Sverige till Florida utan också tidsomställningen jag är rädd för. Men jag kanske resonerar fel. Vi är två vuxna och två tonåringar, 17 och 15 år, vi kanske fixar det.

Har funderat över alternativet att åka direkt från Miami till Orlando på tisdagkvällen. Men har man åkt hemifrån vid fyratiden på morgonen, flygit hela dagen och lämnar flygplatsen vid 22-23 tiden svensk tid, så känns det vettigare att ta in på ett hotell i Miami än att köra hela vägen till Orlando samma kväll.
Av Birgere
10 sep. 2017 09:56 (redigerad)
Ditt tänk runt första dagen är helt rätt, man måste börja när man kliver upp svensk tid och vad klockan är när man kör.
Själva brukar vi alltid ta det lugnt första dagen så er orginalplan är inte fel.
Men är ni sugna på att komma igång redan dag 1 så kan ni ju köra en bit norrut på kvällen o sova kanske runt Ft Lauderdale och då ni vaknar pigga kl 4-5 på morgonen kan ni köra upp till Orlando och vara där vid 8 snåret på morgonen och ta en parkdag.
Cancellation policy måste finnas innan ni gör själva bokningen, har för mig att det är gratis till typ en vecka innan ankomst o sedan tar do betalt för första natten.
10 sep. 2017 09:58
Citerat från Dasa:
Hej och tack för svar !

Anledningen till att jag inte bokat direkt på hotellets hemsida är att jag inte hittar något om ombokningsmöjligheter. Via Hotels.com kan jag avboka tills några dagar innan. Priset är ungefär detsamma.

När det gäller det Birgere skriver om att ska det vara lönsamt, så skall man vara där två dagar. För vår del är det att vi landar i Miami på tisdag eftermiddag och tänker oss sova en natt där. På onsdagmorgonen åker vi upp till Orlando och då tänker jag att vi är för trötta att besöka Universal denna dag. Hellre då bara hänga vid poolen och köra för fullt nästa dag. Det är ju inte bara att vi rest hela tisdagen från Sverige till Florida utan också tidsomställningen jag är rädd för. Men jag kanske resonerar fel. Vi är två vuxna och två tonåringar, 17 och 15 år, vi kanske fixar det.

Har funderat över alternativet att åka direkt från Miami till Orlando på tisdagkvällen. Men har man åkt hemifrån vid fyratiden på morgonen, flygit hela dagen och lämnar flygplatsen vid 22-23 tiden svensk tid, så känns det vettigare att ta in på ett hotell i Miami än att köra hela vägen till Orlando samma kväll.
Ja usch, jag skulle inte vilja köra upp till Orlando om jag landar sent. Vi brukar oftast stanna en natt innan vi fortsätter, men beroende på hur trötta vi är så kör vi ibland en bit uppåt och andra gånger så tar vi ett hotell direkt efter landning. Då vaknar vi istället tidigt och är pigga och redo för bilkörning i några timmar. Visst kan göra så som ni tänkt, att ni hänger vid poolen första dagen, ta båten över till Universal City Walk framåt kvällen för en god middag och lite shopping kanske, eller bara för att ha mysig kväll. Morgonen därpå checkar ni ut tidigt och utnyttjar hela dagen på parkerna eller parken om ni bara ska gå på en park.
Av Chevny
13 sep. 2017 18:52
Kapar denna tråd då vi har ändrat om våra USA-planer efter Irmas framfart.

Jag och min kille tänkte nu istället åka upp från Miami till Orlando och gå på Universal Studios fredag den 22 september och ville då bo på Hard Rock Hotel 21-22 september men det verkar bara finnas tillgängligt via Hotels/Booking och där verkar inte något express pass ingå, någon som har bättre koll på om man kan få det från hotellet ändå?
Hinner man - om man lägger på ett kol - gå på två parker under samma dag eller ska man bara ta en och i så fall vilken?
13 sep. 2017 20:41
Citerat från Chevny:
Kapar denna tråd då vi har ändrat om våra USA-planer efter Irmas framfart.

Jag och min kille tänkte nu istället åka upp från Miami till Orlando och gå på Universal Studios fredag den 22 september och ville då bo på Hard Rock Hotel 21-22 september men det verkar bara finnas tillgängligt via Hotels/Booking och där verkar inte något express pass ingå, någon som har bättre koll på om man kan få det från hotellet ändå?
Hinner man - om man lägger på ett kol - gå på två parker under samma dag eller ska man bara ta en och i så fall vilken?
Om du går in på t ex Hotels.com och tittar på recensioner så skriver många att det är så bra att Unlimited Express pass och Early Admission ingår, så då verkar det som att det gäller även om du bokar på den sidan, så tolkar jag det. Vi försöker alltid att undvika att gå fre-söndag på grund av att det är fler besökare då men är det ert alternativ så är det absolut värt att ha expresspass. Ett alternativ är ju att bo någon annanstans och köpa Unlimited Express pass, men då missar ni Early Admission.

Visst hinner man gå på 2 parker på en dag, men det är inget jag skulle rekommendera, särskilt inte om man inte varit där förut. Ni missar massor för att ni inte hinner gå omkring, det är långa avstånd mellan attraktionerna, speciellt om ni hittar favoriter som ni vill hinna med att göra fler gånger, de kan ju ligga lite spridda. Vi skulle aldrig ens komma på tanken att gå dit utan just detta pass, inte att förväxla med Fast Pass som ger er möjlighet att åka allt 1 gång, med Unlimited Fast Pass åker ni allt hur mycket ni vill...och orkar.Det finns ju fler On site Hotel som ni kan boka på Universals sida, Royal Pacific bor alltid vi på. Kolla bara noga vilka hotel som erbjuder passen, alla gör inte det. Och till sist, gå på båda parkerna, de skiljer sig ganska mycket åt och det finns så mycket roligt i båda.
Av Fregus
26 sep. 2017 09:34 (redigerad)
Vi bokade Royal pacific via Hotels.com när vi åkte i somras. Vi bodde hela familjen på 4 pers i familjerum och alla fick Express-pass för båda dagarna, funkade hur bra som helst.

Att ta båda parkerna på en dag är inte att rekommendera om man inte vill tokspringa mellan attraktionerna och inte njuta av upplevelsen. Svårt att välja vilken park som var bäst, tror nog vi gillade Island of adventure bäst men det är i princip dött lopp...

Fredrik
16 sep. 2018 15:10
Ingår det inträdesbiljett + express pass till parkerna när man bor på hotell inne i parken, t.ex. Universal’s Loews Royal Pacific Resort?
16 sep. 2018 15:31
Citerat från Jennieb80:
Ingår det inträdesbiljett + express pass till parkerna när man bor på hotell inne i parken, t.ex. Universal’s Loews Royal Pacific Resort?
Nej, inträde ingår aldrig men unlimited express pass ingår på vissa hotel. Det finns olika on site hotel som erbjuder lite olika saker. De ligger inte inne i parkerna men i anslutning till dessa. Loews Royal P är ett av dessa hotel som erbjuder Unlimited Express Pass och Hard rock hotel också.