Sri Lanka
Henke74,
13 nov. 2016
Updaterad av Lyckligochlevande
för 8 år sedan
Hej,
Funderar på att ta tåget mellan Kandy till Ella och undrar om någon kan hjälpa mig med hur lång tid det tar samt var bokar man tågbiljetter?
Är det kanske att rekommendera att dela upp tågresan på två dagar och ta en övernattning i Nuwara Eliya innan vi tar oss vidare till Ella?
Vi är en ...
Sri Lanka
Asa7805,
17 dec. 2016
Updaterad av Louisehermansson
för 7 år sedan
Hej! Har förstått att tågresan Nuwara Eliya till Ella är den vackraste och vi har köpt biljetter för denna rutt men vi är inte framme i Ella förrän kl 16 och känner att vi hade velat hinna med lite mer den dagen så fundera på att istället ta tåget mellan Kandy och Nuwara Eliya och sen åka bil till ...
Sri Lanka
Malinth87,
8 jan. 2014
Updaterad av Magnusbodil
för 10 år sedan
Hej!
Vi landar på Sri Lanka på morgonen runt kl åtta. Vår tanke är då att hoppa på ett tåg mot Colombo och sedan byta för att åka vidare mot Kandy. Eftersom vi landar så tidigt tänkte vi att vi lika gärna kan utnyttja dagen genom att ta oss dit vi vill, istället för att ta en dag och "vila upp ...
Sri Lanka
Malinbara,
1 nov. 2017
Updaterad av Lyckligochlevande
för 7 år sedan
Hej!
Kommer spendera 10 dagar i Sri lanka i december.
Vill jättegärna åka tåget mellan kandy och Ella. Men även besöka Adams peak. Så min fråga är hur man gör detta smidigaste? Vi landar i Colomobo runt 23:00. Så tanken är att åka direkt till kandy och sen på morgonen ta tåget till Ella. Har ...
Sri Lanka
Alisa,
19 feb. 2018
Updaterad av Susannkinberg
för 6 år sedan
Hej,
Jag är intresserad över att boka tåg mellan Kandy - Nuwara Eliya - Ella men har svårigheter att tolka SRL Railways hemsida. Kan man bara boka högst 30 dagar innan eller ? Är det någon som vet? ... Susannkinberg: Hej!
När man bokar tågresa via visitlankatours, betalar man innan man vet om ...
Sri Lanka
Pixar22,
26 okt. 2015
Updaterad av Leifivan
för 9 år sedan
Hej,
I mars ska jag och mannen till Sri Lanka. Tycker det är lite svårt att läsa sig fram om landet. Så hoppas kunna få hjälp från er. Jag älskar att se eller framför allt göra olika saker, vandringar tex. Min man tycker lika, bara att han helst inte vill resa runt särskilt mycket, men då upplever ...