Boka lågprisflyg
HEJ
Vet ni vilka resebyråer som även bokar flygresor med lågprisbolagen som RyanAir, GermanWings, Sterling osv?
Vet ni vilka resebyråer som även bokar flygresor med lågprisbolagen som RyanAir, GermanWings, Sterling osv?
Nu har jag provbokat ett antal typiska resor på några siter där man kan boka lågprisflygbolag och jämfört med vad det kostar att boka direkt hos på flygbolagen siter.
Vad jag kom fram på kan ni hitta på min lilla privata blogg www.flygbiligt.blogspot.com.
Kolla gärna in!
/Jankai
Vad jag kom fram på kan ni hitta på min lilla privata blogg www.flygbiligt.blogspot.com.
Kolla gärna in!
/Jankai
www.doodle.se är en resebyrå som jag alltid bokar med. De verkar alltid hitta de billigaste resorna och det finns även lågprisflyg. Tummen upp för Doodle
Hej Jankai,
Om du inte vill boka direkt via deras hemsida, så kan du tex boka hos bigtravel.se eller travelpartner.se som även har lågprisflygen. Du kan annars gå till en resebyrå som säljer reguljärt och fråga om dem vill boka dessa, men då bokar dem ändå via flygbolagens hemsida. Resebyrån kommer ta ut en avgift, ca 300-350 för att dem bokar den till dig. Dessa flygbolag går nämligen enbart att boka via nätet.
Om du inte vill boka direkt via deras hemsida, så kan du tex boka hos bigtravel.se eller travelpartner.se som även har lågprisflygen. Du kan annars gå till en resebyrå som säljer reguljärt och fråga om dem vill boka dessa, men då bokar dem ändå via flygbolagens hemsida. Resebyrån kommer ta ut en avgift, ca 300-350 för att dem bokar den till dig. Dessa flygbolag går nämligen enbart att boka via nätet.
maki
Skall kolla Doodle men jag har hillits inte hittat de biligaste prisera på just denna site men det lan vara värt att göra ett nytt försök.
bibban
Skall även kolla BigTravel för att se om de har bra priser på lågprisflyg.
Att gå via resebyrån är kanske at gå lite över vattnet när man kan enkelt kan boka själv via Internet (för de som har den möjligheten förståss).
ÖVRIGA
Gärna fler tips.
Skall kolla Doodle men jag har hillits inte hittat de biligaste prisera på just denna site men det lan vara värt att göra ett nytt försök.
bibban
Skall även kolla BigTravel för att se om de har bra priser på lågprisflyg.
Att gå via resebyrån är kanske at gå lite över vattnet när man kan enkelt kan boka själv via Internet (för de som har den möjligheten förståss).
ÖVRIGA
Gärna fler tips.
Det kanske inte framgår tydligt men här på Reseguiden kan man söka och jämföra resor, priser och tillgänglighet på alla lågprisflygbolag du anger ovan (till samma priser som flygbolagen själva), RyanAir, GermanWings, Sterling. Dessutom en rad andra som Fly Me, Malmö Aviation, Air France, Finnair, med flera. Utöver det ingår resebyråer som Doodle och många andra som säljer dessa resor till samma priser eller med mindre påslag. Du väljer alltså själv vilken aktör som passar bäst.
Här kan du söka: http://www.reseguiden.se/flygresor
2 frågor:
- Hur tycker ni vårt resesök fungerar?
- Skulle det vara av värde om vi gjorde Reseguidens tjänster vad gäller "söka resor" mer tillgängliga här i forumet?
Här kan du söka: http://www.reseguiden.se/flygresor
2 frågor:
- Hur tycker ni vårt resesök fungerar?
- Skulle det vara av värde om vi gjorde Reseguidens tjänster vad gäller "söka resor" mer tillgängliga här i forumet?
Tony
Jag upptäckte Resguidens sökfunktion för någon vecka sedan och har provat den och den är mycket bra.
Dels är den snabb och i de fall jag har provbokat har hittills hittat billiga och ofta billigaste resan så den tycks fungera bra.
Vad som förvånade mig var att det tog en tid på Reseguiden att hitta funktionen men när jag väl hittade den visade den sig vara ett bra verktyg att hitta billiga priser.
Den finns dessutom med på min privata blogg www.resbilligt.blogspot.com from senaste uppdateringen för maj där ni och andra kan kolla mina privata tips hur man kan spara pengar på bokning av flyg, hotell och hyrbil.
/Jankai
Jag upptäckte Resguidens sökfunktion för någon vecka sedan och har provat den och den är mycket bra.
Dels är den snabb och i de fall jag har provbokat har hittills hittat billiga och ofta billigaste resan så den tycks fungera bra.
Vad som förvånade mig var att det tog en tid på Reseguiden att hitta funktionen men när jag väl hittade den visade den sig vara ett bra verktyg att hitta billiga priser.
Den finns dessutom med på min privata blogg www.resbilligt.blogspot.com from senaste uppdateringen för maj där ni och andra kan kolla mina privata tips hur man kan spara pengar på bokning av flyg, hotell och hyrbil.
/Jankai
Hejsan Henriette
Jodå, det går att hitta Ryanair på www.reseguiden.se.
Sök tex på Stockholm - London så får du träff på Ryanair.
Lycka till!
/Jankai
Jodå, det går att hitta Ryanair på www.reseguiden.se.
Sök tex på Stockholm - London så får du träff på Ryanair.
Lycka till!
/Jankai
Jag har hittat en klart innovativ ny site Skyscanner (http://www.skyscanner.net/)
för att hitta billiga lågprisflyg i Europa som går ett steg längre än andra bokningssiter som jag hittat.
Gränssnittet är grafiskt och man väljer rutter genom att peka på de platser man vill flyga från och till och får resultatet i grafisk eller tabellform så man lätt kan hitta vilka dagar som har de billigaste priserna.
Man kan INTE boka resorna på siten men man blir länkad över till respektive flygbolags bokningssiter där man sedan kan slutföra bokningen vilket oftast är det billigaste stället att boka lågprisflygen på.
Jag har gjort ett antal provbokningar och siten verkar fungera bra!!
Prova gärna själv.
för att hitta billiga lågprisflyg i Europa som går ett steg längre än andra bokningssiter som jag hittat.
Gränssnittet är grafiskt och man väljer rutter genom att peka på de platser man vill flyga från och till och får resultatet i grafisk eller tabellform så man lätt kan hitta vilka dagar som har de billigaste priserna.
Man kan INTE boka resorna på siten men man blir länkad över till respektive flygbolags bokningssiter där man sedan kan slutföra bokningen vilket oftast är det billigaste stället att boka lågprisflygen på.
Jag har gjort ett antal provbokningar och siten verkar fungera bra!!
Prova gärna själv.
Jag förstår inte problemet? Boka själv på flygbolagets hemsida så vet men direkt när och om flyget går, om det passar med ens egna planering osv. Det käns bara onödigt att ta omvägen via resebyrån. Som vanligt när det gäller lågpris ska man vara ute i god tid för att kunna välja de billiga biljetterna, detta gäller även t. ex. Skyways som inte är lågpris direkt! Det kan vara lite knepigt och pirrigt första gångerna när man inte har koll på hur det funkar och man måste ge ut sitt kontonummer. Men för dom som har nordea som bank kan jag ge tipset att skaffa ett tillfälligt kontonummer som under en viss tid är kopplat till kontot och sedan spärras. Ganska säkert sätt att betala på internet med!
Hej alx
Det finns resebyråer som säljer biljetter till lågprisflyg så jag var nyfiken på vilka som gör det och om det är någon idé att handla via dessa eller direkt via flygbolagens siter.
Jag provbokade därför ett antal resor via dessa resebyråer och direkt hos flygbolagen och resultatet kan du hitta på min lilla privata bogg www.resbilligt.blogspot.com.
/jankai
Det finns resebyråer som säljer biljetter till lågprisflyg så jag var nyfiken på vilka som gör det och om det är någon idé att handla via dessa eller direkt via flygbolagens siter.
Jag provbokade därför ett antal resor via dessa resebyråer och direkt hos flygbolagen och resultatet kan du hitta på min lilla privata bogg www.resbilligt.blogspot.com.
/jankai