Boka flyg med flygstolen eller resecetrumsgruppen?

Av Walle81
4 sep. 2013 15:36
Visningar: 2616
Har nån erfarenheter av dessa företag? Har hört olika om dessa. Bra eller dåliga?
Av Daytona
4 sep. 2013 15:54
Vi har bokat med resecentrumgruppen 3 gånger till USA och inga som helst problem för oss i alla fall. Har läst en del usla recensioner men vi var nöjda. Sen kan man ju ha mer eller mindre tur också....
Av Walle81
4 sep. 2013 16:02
Låter ju bra:) Tror folk inte läser ordentligt vilka vilkor som gäller vid avbokningar m.m och sen blir dom snea när dom inte får pengar tillbaka.

Tackar för svaret.
Av Tubbe
4 sep. 2013 16:22
Är samma företag har jag för mig. Resecentrumgruppen står bakom de flesta nätresebyråer. Således kan t.ex flygstolen ge dig en dålig upplevelse/resa och nästa gång så bokar du med resecentrumgruppen.
Pengarna hamnar i samma börs...smart va ;O)

Men....
Om inget fallerar i form av tex ombokningar så kan det funkara. Om det blir någon form av förändringar så brukar det bli problem.

Men jag har själv dålig erfarenhet av nätresebyråer och bokar aldrig med dem. Jag skulle själv vara orolig
innan jag sitter på planet.

/ T
Av Walle81
4 sep. 2013 18:01
Ok. Ja man vill ju inte ha massa strul.. lika bra och boka hos flygbolaget istället för mellanhänder. Blir lite dyrare
Men förhoppningsvis utan problem :)
27 sep. 2013 12:12
Hej
Flygstolen är ett privatägt bolag och ingår ej i någon koncern. Etraveli som ni pratar om äger Supersaver/travelstart/travelpartner/seat24/flygvaruhuset osv.

Flygstolen står för service och kvalite!
Välkommen in med din bokning!
/ Linda
Av Marilcj
27 sep. 2013 13:40
Skulle precis skriva detsamma o nån om Linda lär ju veta vad hon sysslar med 😉
Vi har ofta bokat våra Thailandsflyg via Flygstolen eftersom det känns tryggt med ett mindre företag, i vårt fall lokalt dessutom...vi gick helt o fullt på vitsord från andra som bokat m dom och känner till Linda bla.
Aldrig haft problem, fast de har vi i och för sig inte haft m andra företag heller.