Boka flyg från ett land till ett annat åt en utländsk vän via svensk rese-sida

Av Robby
4 juni 2010 18:17
Visningar: 1356
Amerikaner har tydligen inte så värsta bra jämförelse-sidor som vi har. De visar svindyra priser jämfört med våra. Jag märkte dock att man på vissa (om inte alla) svenska rese-sidor kan jämföra priser för resor utanför Sverige, dvs från t.ex. USA till Frankrike. Betyder det att jag skulle kunna beställa en resa åt min vän på en sådan sida?
Av Robby
7 juni 2010 00:54
Wow, är det ingen som vet? Har ingen här bokat åt någon annan i ett annat land förut?
7 juni 2010 01:35
Det funkar i Europa. Men jag vet inte om det går lika bra i USA - de har väl fortfarande sina terroristlagar?
Av Robby
12 juni 2010 17:22
Om Amerikanen beställer resan själv från en svensk sida då? Borde inte det gå?
13 juni 2010 11:05
Hej!
Jag har ingen erfarenhet eller egentlig aning,

men det som jag kan tänka eventuellt sätter stopp för att boka från ett annat land är betalkortets hemmahörighet snarare än resenärens.
Är det tänkt att du skall betala med ditt kort eller hans kort?
Om du bokar för hans räkning på svensk sida och betalar med svenskt betalkort kan jag inte se vad problemet skulle vara?

Men det kan ju vara så att den svenska sida inte accepterar ett utländskt kort (jag tror siffrorna gör skillnaden). Och det kommer du märka vi beställningen om ingen kan ge dig ett svar. Varför t ex inte kontakta firman som har sidan? De borde ju veta.