Bohol, Siquijoar, Malapascua

Av Marhed
17 okt. 2015 18:25
Visningar: 273
Jag och min man planerar en resa i februari/mars till Bohol, Siquijoar och Malapascua. Vi kommer vara borta cirka 3 veckor. Tips på resrutt, boende och sevärdheter mottages tacksamt.
30 okt. 2015 14:50
Hej Marhed; När vi var i detta underbara land för första gången gjorde vi precis samma tripp under tre veckor som ni nu planerar.
Tips; Bo på Alona Beach och på Oasis. Ta en banka båt från Alona över till Siqujor. Härlig resa, ca 2 timmar. Delfinsällskap på färden över kan komma som ett plus. Bo på CocoGrove. Magiskt bra! Från Siquijor reser ni med färja via Dumaugete till Cebu. Därifrån buss eller taxi till Maja på Cebus nordspets. Därifrån bankabåt till Malapascua ca 30 min. Lång resdag! På Malapascua bor ni ypperligt på antingen Ocean Vida eller Abaana beach resort hos Mike och Diose. Kolla gärna in på tripadvisor. Under signaturen "guntebunte" finns att läsa en hel del mer om dessa boenden. Du får också gärna titta in på vår resedagbok; werner och werners äventyr. Börja längst bak. Där finns hela den resa ni vill göra beskriven. Ha det makalöst bra. Ingen risk att ni inte kommer att få det!
Av Marhed
31 okt. 2015 01:21
Tack. Har nu läst om din första resa och kommenterat den ett antal ggr, vet inte hur man gör hi hi😊 Vilken underbar resan ni gjorde. Har planerat ungefär samma resa som er och kommer säkert fråga mer om det är ok??😀
1 nov. 2015 13:58
Hej igen Marhed;

Du är så välkommen med vilka frågor och funderingar ni än har. Vi hjälper mer än gärna till!
Bästa hälsningar
Gunnar och Ann-Marie