Boende Seattle. + färja till Vancouver Island?
Jag åker med min familj till Seattle nästa år. Någon som har tips på boende? Områden som är bra/safe?
Och helst inte för dyrt.
Sen undrar jag om någon har erfarenhet av färdvägen till Vancouver Island?
Har sett Clipper Ferrie. Men så otroligt dyrt.
Funderar ev på att ta oss med buss vidare mot Port Angeles istället och ta färja därifrån.
Men tar gärna emot tips om någon vet några andra färjor?
Mvh Tove
Och helst inte för dyrt.
Sen undrar jag om någon har erfarenhet av färdvägen till Vancouver Island?
Har sett Clipper Ferrie. Men så otroligt dyrt.
Funderar ev på att ta oss med buss vidare mot Port Angeles istället och ta färja därifrån.
Men tar gärna emot tips om någon vet några andra färjor?
Mvh Tove
Jag tog Victoria Clipper IV igår eftermiddag, Seattle till Victoria. 2 tim. 45 minuter i strålande solsken och inga vågor. Man ser öar på lite avstånd, och berg med snö långt borta och sista halvan är över ganska öppet hav. Det var en behaglig båtresa, och nog bästa alternativet om man vill resa Seattle-Victoria men inte lika sevärt som jag hade hoppats på.
Citerat från Hawaii:
Jag tog Victoria Clipper IV igår eftermiddag, Seattle till Victoria. 2 tim. 45 minuter i strålande solsken och inga vågor. Man ser öar på lite avstånd, och berg med snö långt borta och sista halvan är över ganska öppet hav. Det var en behaglig båtresa, och nog bästa alternativet om man vill resa Seattle-Victoria men inte lika sevärt som jag hade hoppats på.
Så sant! Den vägen hade jag glömt av. Så kan man göra om man inte vill bila runt
Citerat från Hawaii:
Behövde du något extra visum mellan USA och Canada? Jag tog Victoria Clipper IV igår eftermiddag, Seattle till Victoria. 2 tim. 45 minuter i strålande solsken och inga vågor. Man ser öar på lite avstånd, och berg med snö långt borta och sista halvan är över ganska öppet hav. Det var en behaglig båtresa, och nog bästa alternativet om man vill resa Seattle-Victoria men inte lika sevärt som jag hade hoppats på.
Lite svårt att hitta info kring det på nätet. Verkar vara andra regler just när man reser med färja eller tåg in i Canada?!?
Med vänlig hälsning, Tove
Medlemmen har tagit bort svaret