Boende på västkusten /USA

2 maj 2011 12:11
Visningar: 326
Hej!
Jag söker trevligt, gemytligt, carmigt och prisvänligt boende!
B&B, guesthouse mm..

Vi kommer behöva boende
- 2 nätter i Seattle (juni)
- 4 nätter i San Fransico
- 2 nätter bilvägen mot L:A
- 5 nätter i Los Angelese.

Vi är fyra personer: tre vuxna och en 15 åring. Har hört att man kan boka dubbelrum och att sängarna är så breda så man kan bo fyra i ett dubbelrum??
Jag för alla tips är jag
AnnaKarin
2 maj 2011 12:41
Citerat från kajsmarie:
Hej!
Jag söker trevligt, gemytligt, carmigt och prisvänligt boende!
B&B, guesthouse mm..

Vi kommer behöva boende
- 2 nätter i Seattle (juni)
- 4 nätter i San Fransico
- 2 nätter bilvägen mot L:A
- 5 nätter i Los Angelese.

Vi är fyra personer: tre vuxna och en 15 åring. Har hört att man kan boka dubbelrum och att sängarna är så breda så man kan bo fyra i ett dubbelrum??
Jag för alla tips är jag
AnnaKarin
Hej! I San Francisco bodde vi på Hotel Del Sol, låg bra, fräsht, gratis P, pool mm. prisvärt.
Bodde 1 natt på Clarion Collection Pacific Grove, bra,trevligt område, och prisvärt. (bra att få bonuspoäng hos Choice Nordic)
I Holywood bodde vi på Holywood City Inn, inte gångavstånd men bra läge till bra pris, pool, gratis P, mycket nöjda.
Bodde vid andra stoppet i La på Super8, Culver City, stort rum, Pool, gratis P, läget bra om man har bil (nära LAX, Santa Monica, Marina del Ray o.s.v.). Prisvärt.

Finns oftast rum med två Queen Size sängar, ibland två King Size, men även annat förekommer. I Culver City hade vi en svit med en kingsize t.ex. detta brukar stå i rumsbeskrivningarna. Man kan inte helt utgå från att det ska finnas plats för mer än 2 pers. om man bokar dubbelrum.
Av Asok
2 maj 2011 13:30
Jag kollade lite snabbt på hotels.com vad för hotell som kom upp för Seattle och jag såg bl.a. Warwick hotel som ligger på 3dje eller 4:e Avenyn och Inn at the Harbour Hotel som ligger på 1:a Avenyn. Bägge ligger mycket centralt. De hotell jag skickade på hade 2 dubbelsänger i rummen och då får ni plats alla 3 utan problem.