Malaysia
Wapppe,
18 apr. 2016
Updaterad av Mcenroe
för 8 år sedan
Hej! Tänkte höra hur andra gjort när dom rest till tioman,
Iallafall är biljetterna till Singapore i mitten på maj just bokade så börjar klura på hur färden till tioman skall utformas,
Iallafall buss från Singapore till mersing lär väl inte vara några problem som ja förstår,
så då har jag 2 ...
Malaysia
Sarasf,
5 jan. 2016
Updaterad av Evano
för 8 år sedan
Hej! Undrar hur exploaterat det är på Tioman i Malaysia funderar på att åka dit i Juni.
Har ni något tipps på boende med AC för 2 vuxna och två barn i 10 och 12 års åldern. Vi vil gärna bo där det går snorkla direkt från stranden och där det finns lite olika restauranger att välja på Med vänlig ...
Malaysia
Farmor81,
1 juni 2007
Updaterad av Sannabus
för 16 år sedan
Hej ska besöka Tioman Island i början av augusti. skulle vilja ha tips om bra boende och reseförbindelser mellan KL-Tioman.
Går det även bussar/färgor ifrån KL till Tioman under lördagar/söndar ?
MVH
Andreas ... Legusta: Jag har skrivit lite om Malaysia och Borneo, inte så mycket om Tioman ...
Malaysia
Stommen,
11 juli 2014
Updaterad av Mcenroe
för 10 år sedan
Vi tänkte åka till Malaysia med familjen sista två veckorna i oktober. jag hittade info om Tioman Island och fastnade för ön, men har nu insett att slutet av oktober kanske inte är bästa tiden att åka dit pga monsunen. Det verkar inte som om flygen går alls i oktober. Bör man välja en annan ö på ...
Malaysia
Theelf,
7 jan. 2011
Updaterad av Jaoalle
för 13 år sedan
Jag har ett ärende till Singapore under april månad och tänkte passa på att ta några dagar på någon av Malaysias öar på östsidan. Hade siktet inställt på närbelägna Tioman, men efter några dagars intensiv inläsning av vad som sägs på olika resefora o.dyl. får jag ingen entydig bild av stället ( ...
Malaysia
Monica582,
24 okt. 2006
Updaterad av Tony
för 18 år sedan
Är det någon som har tips på hur man enklast tar sej från Singapore till Tioman Island i Malaysia. Läste att det går att åka båt, någon som har gjort det?
Finns det nåt annat ställe som är fint i Malaysia som inte ligger allt för långt från Singapore? ... Millicom: Hej, du kan ta speedboat direkt ...