Boende på Borneo

Av Juliapo
12 jan. 2015 10:49
Visningar: 472
Hej

Jag skulle vilja ha tips på var man bör bo på Borneo för att ha nära till regnskog och "djungel"utflykter". Vi ska stanna på Borneo i 3 nätter så vi har inte riktigt "tid" att bo på olika ställen utan skulle vilja hitta ett ställe att bo på hela tiden, varifrån vi kan utgå för att göra utflykter i regnskogen.

Det verkar som att Kota Kinabalu är vanligt att bo i men då verkar det som att man kommer ganska långt ifrån till exempel Danum Valley som verkar vara en vacker regnskogs-utflykt.

Tacksam för råd och tips!
13 jan. 2015 07:09
Kota Kinabalu är lite början (och slutet) på Borneo. Inkörsporten på något vis. 3 nätter är lite snålt, jag var där i 2 veckor och hann knappt med hälften av det jag ville göra.
Boende just nära regnskogen vet jag inte så mycket om (jag kom inte så långt) men kolla med de olika företagen som erbjuder djungeltrekkin vad de säger. De flesta utgår ifrån KK på ett eller annat vis vill jag minnas. Avstånden på Borneo är inte större än att man kan åka på ett par timmar för att komma dit. Det handlar mest om vägarnas skick än något annat. Det är ganska vanligt att vägar spolas bort under kraftiga regn.