Boende i Saigon?
Är en familj på två vuxna och två barn som skall resa till Saigon i februari 2011. Undrar om någon kan rekommendera ett boende i Sagon, som inte är alltför dyrt. Vi vill ha pool.
Tar även tacksamt emot tips om vad man inte skall missa när man är i Saigon och Phu Quoc.
Våra barn är 8 och 11 år, alltså inga småbarn och de är vana vid att hänga med på det mesta.
Tar även tacksamt emot tips om vad man inte skall missa när man är i Saigon och Phu Quoc.
Våra barn är 8 och 11 år, alltså inga småbarn och de är vana vid att hänga med på det mesta.
Mitt bästa tips är Equatorial: http://sok.hotellin.se/Hotel/Hotel_Equatorial_Ho_Chi_Minh_City.htm
Även Windsor Plaza är ett topphotell och något billigare.
/M.
Även Windsor Plaza är ett topphotell och något billigare.
/M.
Hej!
De flesta av de centrala hotellen har pool. Några har poolen på taket medan andra har den på en lägre belägen plats.
Själva bodde vi på Saigon Plaza hotel som hade kanon pool på taket.
Här kan man betala entré avg om man bara vill bada och sola men man vill inte bo där.
Välj ett hotel i centrala delen om ni vill slippa långa promenader.
TAXI är den absolut billigaste transport medlet i Viet Nam
De flesta av de centrala hotellen har pool. Några har poolen på taket medan andra har den på en lägre belägen plats.
Själva bodde vi på Saigon Plaza hotel som hade kanon pool på taket.
Här kan man betala entré avg om man bara vill bada och sola men man vill inte bo där.
Välj ett hotel i centrala delen om ni vill slippa långa promenader.
TAXI är den absolut billigaste transport medlet i Viet Nam
Vi sökte efter hotel på google
Vi skrev Hotel +ho chi minh city.
På kartan kunde man sedan leta efter olika hotell via kartan
Vi skrev Hotel +ho chi minh city.
På kartan kunde man sedan leta efter olika hotell via kartan
Tack för alla bra tips!!!!!!
En annan fråga är att vi har hört talas om att vissa Taxi bolag trixar med taxametern och i så fall vilket bolag man ska välja och hur dom ser ut? Hur mycket ska en resa från flygplatsen till centrala Ho Chi Minh kosta ca?
En fråga är också vilken valuta man ska använda sig av, dong eller dollar och om det funkar bra med uttagsautomaterna?
Det blev många frågor det!!!!
Tacksam för svar.
En annan fråga är att vi har hört talas om att vissa Taxi bolag trixar med taxametern och i så fall vilket bolag man ska välja och hur dom ser ut? Hur mycket ska en resa från flygplatsen till centrala Ho Chi Minh kosta ca?
En fråga är också vilken valuta man ska använda sig av, dong eller dollar och om det funkar bra med uttagsautomaterna?
Det blev många frågor det!!!!
Tacksam för svar.
Vi har alltid med oss USD som vi växlar in på hotellen eller på bankerna.
Kursen varierar men man brukar få ca 16 000 dong/1 USD
Uttagsautomater finns det gott om och de fungerar jätte bra. Lite trixit i börjag att förstå menyerna på uttagsautomaterna.
Jag har för mig att vi betalade ca 25 usd för TAXI resan från flygplatsen till vårat hotel.
Det finns bra och dåliga TAXI bolag. Kom alltid ihåg att se till så att Taxametern nollställs vid start så att inte den förra körningen står kvar.
Hotellen är hjälpsamma på att tipsa om säkra taxibolag.
Kursen varierar men man brukar få ca 16 000 dong/1 USD
Uttagsautomater finns det gott om och de fungerar jätte bra. Lite trixit i börjag att förstå menyerna på uttagsautomaterna.
Jag har för mig att vi betalade ca 25 usd för TAXI resan från flygplatsen till vårat hotel.
Det finns bra och dåliga TAXI bolag. Kom alltid ihåg att se till så att Taxametern nollställs vid start så att inte den förra körningen står kvar.
Hotellen är hjälpsamma på att tipsa om säkra taxibolag.