Vatikanen
Nattugglan,
13 feb. 2008
Updaterad av Homman
för 16 år sedan
Hej! Jag är bara tvungen att fråga en sak som jag har funderat på :) "Räknas" det verkligen som att man har varit i vatikanstaten om man bara har varit på Petersplatsen och inte inne i kyrkan? Någon som vet? ... Homman: Så här skriver Wikipedia på nätet.
>"Vatikanstaten (italienska Stato della ...
Italien
Jrix,
20 aug. 2016
Updaterad av Linda_linda
för 8 år sedan
Hej . Måste man ha guide för att köpa förköpsbiljetter till tex Vatikanen ? Var köper man biljetterna ? Har sökt på nätet men bara funnit med guide !
Tar gärna emot länkar och tips mm
Jag har även guide men vill nog om någon är intressant att dela guide med oss ? Vi ska till Rom 5-9 oktober ...
Italien
Suzykk,
22 apr. 2014
Updaterad av Acotrisse
för 10 år sedan
Hej,
reser till rom i Maj och tänkte höra om nån vet om de är okej att ha leggings under en klänning för att dölja knäet ? Eller funkar inte de?
... Acotrisse: hej, det går bra att ha med sig en tunn scarf att täcka axlar med. Man kan även ta en kanga tex knuten som en kjol om man inte brukar ...
Italien
Falk91,
5 jan. 2020
Updaterad av Evas-restips
för 4 år sedan
Hej, ska till rom 18-22/4 och fira en 30års dag. Har bokat lite restauranger osv och har någorlunda koll på dagarna.
Kommer bo vid spanska trappan, är det bra utgångsläge eller bör jag välja annat?
Finns det något sätt att köpa inträde och gå
Före i kön till de flesta turistgrejer? På en ...
Italien
Mamia,
9 juli 2014
Updaterad av Sierra
för 10 år sedan
Tacksam för tips på prisvärda hotell, vi behöver ivarken lyx eller shoppingnära men centralt . har hört att det är mysigt i centro storico, någon som har bott, varit där? ... Sierra: Det enklaste är att åka taxi som tar ca 10 min. Det finns taxi på Piazza del Popolo, 3 min från hotellet.
Men ...
Italien
Josen,
23 juni 2013
Updaterad av Micaelas
för 11 år sedan
Hej!
Vi är ett par i 25årsåldern som åker till Rom på fredag och skall bo i en vecka nära Vatikanen.
Det är första gången som vi besöker staden.
1. Hur är det att bo vid Vatikanen? Är det gångavstånd till resten av sevärdheterna i Rom eller behöver man ta bussen?
2. Hur skulle ni lägga ...