Boende i Malaysia
Jag funderar lite på hur det fungerar med att fixa boende på plats i Malaysia? Är det lika enkelt som i Thailand?
Har någon bra tips på boende så tas det tacksamt emot! =)
Har någon bra tips på boende så tas det tacksamt emot! =)
Jag reste runt i Malaysia sommaren 2006 under 6 veckor och det var bara på ett ställe som vi hade svårt att få tag i boende, annars var det inga som helst problem. Stället vi hade problem på var när vi kom till Long beach på Perhentian Kecil med sista båten vid halv åtta tiden på kvällen.
Lite tips på boende:
- Ombak Inn, Teluk Nipah, Pangkor. Trevligt ställe med supersköna sängar!
- Cameronian Inn, Tanah Rata, Cameron Highlands. Jättetrevligt ställe!
- Suria Resort, Coral Bay, Perhentian Kecil. Fräscht!
- Matahari charlet, Long beach, Perhentian Kecil. Bra pris, fräscht och bbq ingick på kvällarna!
Om du vill till Taman Negara kan jag tipsa om resebyrån "NKS hotel and travel". Vi hoppade in i en av deras minibussar som stod vid tågstationen när vi kom. De fixade boende åt oss och hade en liten informationsträff på kvällen där man kunde boka hur man ville ta sig till Taman Negara, boende och utflykter i parken. Smidigt som bara den! När vi skulle vidare åkte vi med deras buss från Jerantut till Kuala Lumpur.
Fråga om du undrar nått!
- Ombak Inn, Teluk Nipah, Pangkor. Trevligt ställe med supersköna sängar!
- Cameronian Inn, Tanah Rata, Cameron Highlands. Jättetrevligt ställe!
- Suria Resort, Coral Bay, Perhentian Kecil. Fräscht!
- Matahari charlet, Long beach, Perhentian Kecil. Bra pris, fräscht och bbq ingick på kvällarna!
Om du vill till Taman Negara kan jag tipsa om resebyrån "NKS hotel and travel". Vi hoppade in i en av deras minibussar som stod vid tågstationen när vi kom. De fixade boende åt oss och hade en liten informationsträff på kvällen där man kunde boka hur man ville ta sig till Taman Negara, boende och utflykter i parken. Smidigt som bara den! När vi skulle vidare åkte vi med deras buss från Jerantut till Kuala Lumpur.
Fråga om du undrar nått!
Var i Malaysia förra året Nov/Dec och det var inga problem alls med boende...