Boende i London

Av David_x
14 aug. 2008 15:30
Visningar: 796
Hejsan!

David heter jag, är 20 år och ska för första gången åka till London helt själv. Jag har dock hört att London ar valdigt dyrt och att det kan vara svårt att hitta boende, stämmer detta?

Tacksam för svar!

David X
14 aug. 2008 15:35
Hej David!

London ar en ratt sa dyr stad och det kan vara svart att hitta boende, men allt ar relativt. Du kan hitta sjukt billiga saker i London oxa. Hur lange hade du tankt stanna i London? Vet du hur mycket du har rad att lagga pa hyra, da det kostar per natt sa ar det viktigt att du planerar och har en budget. Vet du dessutom vart i London du vill bo?

//Lucy
Av David_x
14 aug. 2008 15:39
Hej!

Tack för ditt svar!

Hmm för budgeten så vet jag faktiskt inte... ungefär en 300kr per natt....funkar det troru? Jag vet faktiskt inte hur länge jag kommer att stanna där.. jag stannar väl så länge som jag känner för... därför skulle det vara bra om jag kunde hitta ett boende där jag inte har ett fast kontrakt utan att det alltid går att förlänga.... om det går vill säga.. då jag aldrig har varit i london så har jag inte heller någon aning om vart jag vill bo... vad tycker du? har du varit i london?

David X
14 aug. 2008 15:45
hmm 300 kan funka.... men da skulle jag rekommedera att du kanske delar lagenhet... (flatshare) det ar ratt vanligt i london... det finns foretag som hyr ut lagenheter i form av rum, det blir oftast billigare pa det viset... centrala london ar mycket dyrare det ar som i sthlm, ju narmare tcentralen du vill bo desto mer far du betala.
jag har bott i london i cirka 3ar nu.. hyr en delad lagenhet med tva andra tjejer. Jag har bott med samma tjejer i cirka ett ar nu sa jag har verkligen lart kanna de.... vilket ar fordelen med att dela boende, du far lara kanna folk pa en gang. men det kan oxa vara jobbigt om du inte kommer overens med de. jag har haft tur. Ang. mojligeheten att kunna forlanga kontrakten sa vet jag inte om alla later en gora det... men det foretag jag hittade min lagenhet med lat mig gora det. Jag skulle bara vara kvar har i ett ar men nu har det gatt tre... hehe... jag hittade min lagenhet pa studios-london com du kan ju kolla hemsidan sjalv. Jag har haft en bra relation till de sa jag har valt att stanna kvar hos de.

Lycka till du! Hoppas du trivs i London som jag gor!

Lucy
Av Anis
7 sep. 2008 10:39
Hej! Det finns B&B i London! Där kan man hitta prisvärt boende. Jag tror säkert att det går att förlänga vistelsen bara du säger till i god tid. Det går alltid att ringa till London och prata med hotell mm. de är vana vid folk som ringer från hela världen.
Du kan också gå in på www.clickbed.com och www.hotels.se. Om du skulle vilja prova att bo i familj s.k. "Home Stays" kan du leta på visitlondon.com
Det finns också ett hostel (vandrarhemsstilen) med sänglinne, frukost och internet alldeles invid Piccadilly Circus, mer centralt kan det inte bli. Skall vara fräscht och billigt, heter Piccadilly Backpackers Hostel. Det vore kanske något för dig.

Have a nice time in London.