Boende i Kroatien / Slovenien

Av Wasse
17 feb. 2008 21:25
Visningar: 756
Hejsan,

vi är några som planerar att åka till fotbollsem i sommar.. vi tänkte då passa på att åka ned till kroatien eller slovenien för lite sol och bad några dagar. Är det någon som kan rekommendera något hyggligt lägenhetsboende/hotellboende som inte är allt för dyrt till oss?
Jag har testat via hotels.com, etc, men det är inte helt lätt att förstå sig på slutpriset med alla tillkommande skatter där. Så kan någon rekommendera något?

Eller är det bästa helt enkelt att boka på plats?

/Magnus
17 feb. 2008 21:49
Nu har jag inte koll på var EM är och när, men antar i värsta sommarhettan och då alla är vid havet. Så ni kan få svårt om ni chansar. Särskilt om ni är flera.
De har en lång tradition av att hyra ut sina rum och lägenheter och hus, så hotell är nästan svårt att hitta.
Kontakta en resebyrå som bara säljer Kroatienresor, de kan nog hjälpa er bäst. Finns flera.
Av Crista
17 feb. 2008 22:27
Hejsan,
vi semestrade i Pula i Kroatien för några år sedan. Bodde på ett hotell som hette Punta Verudela, bokade genom www.friferie.se.
Var prisvärt men kanske lite för mycket familjestuk. Men de har säkert andra alternativ. Juni är ju inte direkt högsäsong.
Har ni fått biljetter till någon match?? Min sambo ska också ner, utan biljett.
Av Suziq
18 feb. 2008 00:04
Under juni bör det inte vara något problem att hitta boende. Det finns privatpersoner som hyr överallt och så det bästa är att boka på plats. Gå till en lokal turistbyrå så löser det sig.
18 feb. 2008 10:51
Hej

Vi var i Porec i sommras under Juli, hade inga problem att hyra ett hus, dock en bit från stranden.
Det finns turistbyråer som kan hjälpa er med boende.

Trevlig resa