Blue sky resort Koh lanta
Hej,
Vi ska tillbringa tre veckor i Thailand.
Första och sista veckan blir på fina hotell med pool.
Veckan i mitten skulle vi vilja tillbringa lite mer "spartanskt" på Koh lanta.
Long beach verkar fint så jag letar nu boende där.
Vi har bokat sju nätter på Seapearl, vid restaurangen Thai cat.
Men, min kompis är där nere nu och tycker att vi nog borde hitta ett lite bättre ställe...
AC är inget måste. Tänker oss en bungalow i bambu, typ.
Jag har mejlat Blue Sky resort för att kolla om de har nåt ledigt, för en familj för fyra. Någon som bott där?
Nån som har nåt annat tips på boende i Koh Lanta?
Mvh Sara
Vi ska tillbringa tre veckor i Thailand.
Första och sista veckan blir på fina hotell med pool.
Veckan i mitten skulle vi vilja tillbringa lite mer "spartanskt" på Koh lanta.
Long beach verkar fint så jag letar nu boende där.
Vi har bokat sju nätter på Seapearl, vid restaurangen Thai cat.
Men, min kompis är där nere nu och tycker att vi nog borde hitta ett lite bättre ställe...
AC är inget måste. Tänker oss en bungalow i bambu, typ.
Jag har mejlat Blue Sky resort för att kolla om de har nåt ledigt, för en familj för fyra. Någon som bott där?
Nån som har nåt annat tips på boende i Koh Lanta?
Mvh Sara
Är du vän med Sofia som är där nu?
Nackdelen med bambubungalow är att det är högre risk för djur. Myror, ödlor, kackerlackor mm som man ogärna vill ha vid sängen eller ens i sitt rum.
Det finns flera bra boenden för familjer och barnfamiljer på Koh Lanta. Där vid Thai Cat på Long beach är bra tex. Men det är även bra eller kanske bättre på stranden ovanför, Klong Dao Beach som är mer långgrund och har två svenska skolor. Sedan vilket hotell ni skall bo på är ju upp till er. Jag vet ej vilken prisklass ni tänkte er.
Southern Lanta Resort är kanske ett alternativ?
Nackdelen med bambubungalow är att det är högre risk för djur. Myror, ödlor, kackerlackor mm som man ogärna vill ha vid sängen eller ens i sitt rum.
Det finns flera bra boenden för familjer och barnfamiljer på Koh Lanta. Där vid Thai Cat på Long beach är bra tex. Men det är även bra eller kanske bättre på stranden ovanför, Klong Dao Beach som är mer långgrund och har två svenska skolor. Sedan vilket hotell ni skall bo på är ju upp till er. Jag vet ej vilken prisklass ni tänkte er.
Southern Lanta Resort är kanske ett alternativ?