Billigt boende London?

Av Jennyd
21 juni 2007 00:53
Visningar: 22547
Hej!

Åker till London i September och är på jakt efter billigt boende. Letar dubbelrum, då jag åker med min pojkvän, men hittar inget under 300 pund för en vecka. Finns det verkligen inget billigare?
Av Marlene
21 juni 2007 11:38
Hej,

om du söker efter hotell här på Reseguiden så kan du hitta bland andra Norfolk House Hotel och Queens Hotel Euro Group som kostar ca 2800-2900SEK för 2 pers under en vecka. Har själv inte bott där så jag kan varken säga bu eller bä men självfallet är det inte 5-stjärnigt boende och generellt kan man säga att standarden i London är mycket låg även om det är dyrt - that's London. Även 3- och 4-stjärniga hotell skulle ofta inte räknas som sådana i Sverige. Om ni är ute efter bekvämt boende så gäller det att lägga på mer pengar (och i London betyder det en hel del pengar), men om ni är ute efter att se London och kanske inte tillbringa så mycket tid på rummet så tycker jag ni skall välja ett billigt alternativ. Om ni har tur kan det vara ett riktigt toppenställe, ett guldkorn bland Londons mögelluktande hotell, men jag tycker det är bättre att vara förberedd på ett lite sämre boende och lägga pengarna på utflykter, mysiga restaurangbesök och shopping. Annars kanske en weekend på ett lyxigare hotell kan vara en idé?! Eller att försöka hitta ett B&B litet utanför stadskärnan, kollektivtrafiken är så pass bra att det inte är särskilt ansträngande att ta sig någonstans.

Hoppas ni får det trevligt!

//Marlene
Av Gullman
23 juni 2007 19:06
Hej Jenny!
Har bott ett par ggr på Svenska sjömanskyrkan gästhem (vandrarhem) i London. Ett dubbelrum där kostar 28 £ om dagen.
Adressen dit är www.swedish-church.org.uk/.
Lycka till med ditt sökande!

Michael
Av Tj
24 juni 2007 18:13
Vi var i London nu i Maj o bodde på Formule 1.
Kostade 30 GBP natten (priset gäller för upp till 3 pers/rum)
Sen köpte vi zonkort på tunnelbanan,funkade bra.
Hotellet är väldigt enkelt men helt o rent.
Tycker personligen det är roligare att lägga pengarna på annat,tex mat,dryck,shopping.
Men smaken är ju som baken....
Funkar fint att boka via webben.
Hoppas att ni får kul!!
//Tobbe
24 juni 2007 21:26
Hejsan!

Om ni inte väldigt gärna vill ha ett hotell att bo på så skulle jag rekommendera att bo på hostel.
Jag var i London i höstas och bodde på Generator hostel. Det ligger centralt vid Russel Square och har dubbelrum inkl. frukost. Det sägs vara livligt, men det var inget jag märkte av uner vår vistelse där. Vi bodde sex nätter och gav ca 1800 kronor/person.
Kolla in www.hostelbookers.com

Trevlig resa!
// Sara
4 juli 2007 15:17
Hej Jenny!

När jag flyttade till London så bodde jag två veckor på Piccadilly Backpackers. Ett hostel som ligger så centralt som det kan bli och var faktiskt riktigt trivsamt. Ca 12 pund/natt (4-bädd) lite dyrare såklart om man vill ha ett dubbelrum med frukost. OK frukosten består av en rostad macka med smör och sylt men det är ju iallafall en ;) Ett allrum, Internet, trevlig personal och ett schysst område vägg i vägg med Soho och precis runt hörnet från piccadillys ljusspel. OM man vill ha riktigt billigt annars finns det som sagt ett hav av Hotell.

Lycka till / Louise
www.europaweekend.se
Av Jennyd
9 juli 2007 18:13
Hej alla!

Tack för era tips. Många hostel har jag hittat, men att bo i flerbäddsrum - som är det billigaste - verkar inte så kul. Hittade ett, till slut, via hostelworld, eller om det var laterooms, centralt och billigt. INgen aning om hur standarden är där, men vi är ju mest intresserade av att bo centralt. Iallafall mer intresserade av det än att bo på ett lite mer classy hotell.

Återkommer med mina rekomendationer när vi kommer hem!

Jenny
Av Maddie
9 juli 2007 21:55
Hej
Jag brukar använda mig av www.londontown.com Har alltid fungerat jätte bra. Här kan du välja mellan B&B och Budget hotell. Skulle sedan kassan tillåta högre prisklasser, kan du finna det med. Lycka till, mvh Maddie.
11 aug. 2008 21:07
Hej!

Har du prövat studios-london.com? Jag lyckades hitta ett riktigt bra ställe i centrala london via de. Kolla hemsidan och kontakta de.

Lycka till!

Lucy