Billigaste länderna att leva i på så lite som möjligt?

Av Basseb
31 dec. 2018 11:45 (redigerad)
Visningar: 2074
Vart kan man resa, bo och leva så billigt som bara möjligt? Tips tas gärna emot, baserade på egna erfarenheter så att det verkligen är något som stämmer😊
Och med leva menar jag inte att man ska svälta osv 😂
Januari och framåt.

Tacksam över alla tips som kan komma in

Vh /B
31 dec. 2018 11:56 (redigerad)
Tror inte någon varit i alla länder och kan jämföra men av de vi varit i, Polen.
Kolla Forex Semesterindex de ger en hyfsat rättvis bild sen finns ju andra sidor där man kan grotta ner sig i detaljer och där vemsomhelst kan bidra med priser på allt möjligt.
Av Daquiri
31 dec. 2018 12:00
Vietnam är billigt. Här kan du också få väldigt billig logi om du inte är så noga med boendet.
Av Daquiri
31 dec. 2018 19:03
Vill fylla på med Borneo.
31 dec. 2018 19:16
Räknar du med resekostnaden och hur länge ska du stanna. Utan de variablerna går det inte att ge ett riktigt bra svar.
Är det kortare tid tror jag Polen, Rumänien, Albanien.... ligger bra till.
Är det lång tid, Indien, Nepal........
31 dec. 2018 20:32
Precisera vad du menar med att resa, bo och leva billigt! Är det för att utnyttja andra människor för att uppnå detta resandet? För ett billigt pris betyder ju påfallande ofta att andra har fått betala ett högt pris, dåliga arbetsvillkor, barnarbete etc... Eller vill du resa billigt men ändå med ett gott samvete?
Av Basseb
31 dec. 2018 22:14
Citerat från Floridasidan:
Räknar du med resekostnaden och hur länge ska du stanna. Utan de variablerna går det inte att ge ett riktigt bra svar.
Är det kortare tid tror jag Polen, Rumänien, Albanien.... ligger bra till.
Är det lång tid, Indien, Nepal........
Menade resekostnaderna inräknade samt tid att stanna en ungefär 3-4mån, möjligtvis längre än så 😊
Av Basseb
31 dec. 2018 22:16
Citerat från Valpolicella:
Precisera vad du menar med att resa, bo och leva billigt! Är det för att utnyttja andra människor för att uppnå detta resandet? För ett billigt pris betyder ju påfallande ofta att andra har fått betala ett högt pris, dåliga arbetsvillkor, barnarbete etc... Eller vill du resa billigt men ändå med ett gott samvete?
Vill inte att någon annan har fått betala ett högt pris för att jag ska leva billigt, självklart vill jag kunna sova med gott samvete och resa billigt, dock inte på någon annans bekostnad !
Av Basseb
31 dec. 2018 22:18
Har kollat in Makedonien och Kambodja bland annat
Av Jonas73
1 jan. 2019 11:18
Även om flygresan kostar och kronan är svag mot dollarn så kan man fortfarande leva billigt i Guatemala och El Salvador. I synnerhet utanför turistområdena. Har tyvärr inte koll på prisläget i Makedonien eller Kambodja.
Av Erik777
1 jan. 2019 15:23
I Indien är allt utom boende löjligt billigt så länge man håller sig borta från fina gatan. Du kan köpa smaskig gatumat och en lime soda för 3 kr. Boende med vettig standard är dock billigare i Vietnam och Thailand.
Av Erik777
1 jan. 2019 15:23
I Indien är allt utom boende löjligt billigt så länge man håller sig borta från fina gatan. Du kan köpa smaskig gatumat och en lime soda för 3 kr. Boende med vettig standard är dock billigare i Vietnam och Thailand.
Av Basseb
2 jan. 2019 11:06
Tusen stora tack till alla som tagit sig tid till att svara, jag uppskattar det jätte mycket, jag är väldigt tacksam, och är det någon som kommer på något så är jag mega tacksam för det också :)