Billiga flygresor i vinter?

10 aug. 2018 14:47
Visningar: 325
Hej alla! Jag hade tänkt ta med familjen på en semester nu i vinter, slutet på december och början på januari ungefär. Jag googlade och fick fram massvis med fantastiska öar som karibien, seychellerna, franska polynesien, Hawaii, Sri lanka, fiji och massa massa mer.
Ända problemet med dessa öar är att det är så förbaskat dyrt att flyga till. Igår satt jag hela kvällen och tittade på flygresor till dessa ställen och jag tror det billigaste jag hittade låg på 34 tusen kronor för fyra pers tur och retur. Jag tycker det är ganska orimligt om man tänker på allt annat man också måste betala för, boende, mat, olika aktiviteter, hyrbil gärna, osv osv..
Är det någon som kanske vet någon liknande ö som det ändå är rätt billigt att flyga till, helst ska flygbiljetterna ligga under 20 000 för fyra pers, tur och retur om det nu är möjligt?
Ge också jätte gärna tips om ni har några knep för att hitta billiga resor osv, tacksam för svar<3
Av Birgere
10 aug. 2018 16:58
Ska man leta billiga flygresor ska man knappast leta över jul/nyår till tex Fiji som ligger på andra sidan jordklotet.😉 ...så priset du hittar kan väl inte vara orimligt.
Ska du komma billigare undan får du nog mer kika på Egypten, Dubai, Goa, Thailand, Kap Verde, Kanarieholmarna och Florida
10 aug. 2018 17:56
Citerat från Birgere:
Ska man leta billiga flygresor ska man knappast leta över jul/nyår till tex Fiji som ligger på andra sidan jordklotet.😉 ...så priset du hittar kan väl inte vara orimligt.
Ska du komma billigare undan får du nog mer kika på Egypten, Dubai, Goa, Thailand, Kap Verde, Kanarieholmarna och Florida
Tack! Ska absolut kika in dem,, men är Florida så billigt över ju? Jag menar de ligger ju i USA?
Av Birgere
10 aug. 2018 18:10
Citerat från Resfreaket:
Tack! Ska absolut kika in dem,, men är Florida så billigt över ju? Jag menar de ligger ju i USA?
Det är väl tack vare det är USA som priset blir bättre, kapaciteten över atlanten är ju enorm och åker du i mellandagarna och hem kanske 2v senare så borde det inte vara svårt att hitta flygbiljetter mellan 4500 o 5000 med skaplig flygtider, kanske lite billigare med taskiga tider och dyrare med riktigt korta tider.
Av 2katter
10 aug. 2018 19:26
Skall till Kenya senare i vinter men såg att flyget till Mombasa är kostar från 7000 kr per person, har en kompis som varit på ön Lamo utanför kenya, ön kan endast nå med båt från kusten, ön är het bilfri och skall vara helt fantastisk, so matt resa tillbaka i tiden, boendet på ön skall vara riktigt billig.
Av Lotta29
10 aug. 2018 19:38
Vi åker mellandagarna till Miami och betalar 11000kr för 3 st, 3600kr/ pp så hyfsat billigt tycker jag.
10 aug. 2018 19:45
Ja, jag kan inte komma på nån paradisö man kan flyga till för under 5000 kr/person.
Med lite tur (bra kampanjer t.ex.) kan man komma över biljetter till Karibien för under 5000.
Jag betalade närmare 19000 kr för att komma till Franska Polynesien.
Ska till Turks & Caicos nästa år och den biljetten kostade 6000 kr, det var jag nöjd med.
Av 2katter
11 aug. 2018 18:38
Resor till Mombasa för under 5000 kr är inte vårt att hitta, Lamu skall var helt fantastiskt och billigt när man väl är på plats, går även att kombinera med safari på fastlandet om man vill. Liknar Zanzibar fast inte lika kommersiellt och dyrt.