Europa
Kronbladet,
30 okt. 2018
Updaterad av Kronbladet
för 1 år sedan
Hej
Om cirka 4-5 år planerar vår familj (barn då 9/10 resp 12/13 år) en stor europaresa.
Det finns säkert en hel del fallgropar längs vägen.
Vår ambition är att försöka uppleva så mycket som möjligt, även vid korta stopp.
Hur uppfattar du som bilat i Europa nedan reseplan?
Vad missar vi/ ...
Spanien
Johanis,
10 sep. 2014
Updaterad av Tobbetobb
för 1 år sedan
Hyrde bil av Firefly (Hertz) i Spanien.
Räkningen blev dubbla beloppet och företaget påförde en extra försäkring som jag redan hade samt att bilen skulle återlevereras fulltankad, trots detta debiterades en full tank.
Detta togs upp i samband med uthyringen men påfördes ändå i avtalet
Läs ...
Europa
Daniel_s,
22 maj 2023
Updaterad av Nisse524
för 1 år sedan
Ska fara på roadtrip i juli börjar i norra sverige genom finland till helsingfors färjan till estland vidare till lettland litauen polen tjeckien slovakien ungern kroatien slovenien österrike tyskland nederländerna danmark och sen hem. Blir borta ca 3.5 veckor.
Vad behöver jag tänka på?
1.Vilka ...
Europa
Astridniilsson,
3 sep. 2022
Updaterad av Alexander77
för 2 år sedan
I oktober beger jag mig till Banja Luka vilket blir utgångspunkten för en roadtrip genom Balkan. Planen är att därefter köra igenom Koratien, Montenegro, Albanien, Nordmakedonien, Kosovo och Serbien innan jag är tillbaka i Bosnien igen. Är det någon som gjort en liknade trip? Tar tacksamt emot tips ...
Europa
Truefamilytravel,
1 feb. 2020
Updaterad av Valpolicella
för 4 år sedan
Hej,
Vi tänkte ta bilen ner genom Europa med tre av våra tonårsbarn i sommar.
Målet är medelhavet och vi siktar på att tälta så mycket som möjligt, kanske mest i norra delen av Europa dock då det antagligen blir väldigt varmt i tält nere vid medelhavet. ;)
Som det ser ut just nu så tar vi ...
Europa
Emilou77,
17 jan. 2020
Updaterad av Lallarebecca
för 4 år sedan
Hej, vi ska bila med barn till Paris i sommar och önskar tips på mysiga ställen längs vägen. Små byar, historia, kultur och god mat efterlyses. Kör från Skåne. ... Lallarebecca: Ska ni stanna i Paris när vi väl är framme så är ett tips att boka parkering i förväg, och om ni ska vara inne i city, t. ...