Italien
Louise91,
22 juli 2014
Updaterad av Brigitta
för 10 år sedan
Jag och min sambo ska åka till Cefalu i augusti. Trots att staden i sig förmodligen kommer erbjuda otroligt mycket spännande att se så är jag ändå på jakt efter eventuella dagsutflykter. Vi är rätt rastlösa av oss och tyvärr bokade jag en paketresa genom ett resebolag.........
Det känns så ...
Italien
Mikael_1983,
15 apr. 2012
Updaterad av Annl
för 12 år sedan
Jag och blivande frugan ska iväg på smekmånad 2/7-23/7 med biltripp
runt Sicilien vidare upp mot Neapel.
Vi har gjort en ungefärlig reseplan men skulle uppskatta tips om sevärdigheter, avvikelser vi kan göra samt boende.
2/7-3/7 Trapani där vi landar runt 19.35 den 2/7. Bilen hämtas ut i ...
Italien
Melaman123,
30 okt. 2020
Updaterad av Evas-restips
för 3 år sedan
Hej allohopa,
Var 1a gången i Juli.
Hyrde bil och åkte runt ön.
Rekommenderar Etna, Cefalu och såklart Taormina.
Grym mat, vackert landskap och bra viner :)
Här är vår resa:
https://youtu.be/k9SWNfMk2VU
Förhoppningsvis hjälpsam för den som funderar på att åka nästa sommar :) ... ...
Italien
Devotee,
28 apr. 2019
Updaterad av Aamaanda
för 5 år sedan
Hej,
Vi är ett par som funderar på att åka till Sicilien och skulle vilja ha lite tips. Det vi främst vill ha är fina badmöjligheter, god mat och dryck samt inte för mycket turister. Vad skulle ni då föreslå?
Vi kommer åka från Malmö/Köpenhamn och kommer inte ha möjlighet att hyra bil på ...
Italien
H05johwe,
24 jan. 2017
Updaterad av Tintani
för 7 år sedan
Hej,
Skall iväg en vecka till Sicilien ibörjan på Juni och tanken är att vi skall bila oss runt.
Har någon lite erfarenheter att dela med sig av? :)
Vågar man ge sig på någon av de mindre biluthyrarna som många gånger är betydligt billigare än de större bolagen? Är det något bolag man bör ...
Italien
Lena47,
8 mars 2016
Updaterad av Lena47
för 8 år sedan
Vi tänker oss ner i år igen, men överväger att bila ner den här gången.
Våra två barn är 8 år nästan och det kanske kan fungera.
Jag funderare rent ekonomiskt nu vad det kan kosta mellan tummen och pekfingret att köra den ganska långa sträckan. Samt att behöva bo i Europa. På vägen ner tänker jag ...