Malaysia
Ptrofen,
15 aug. 2014
Updaterad av Ambulanssystern
för 10 år sedan
Hej. I April (1 april - 1maj) tänkte jag och fästmön ta en skön asien resa. Vi startar på Koh Samui->Langkawi->Kuala Lumpur och slutligen Bangkok.
Jag har läst runt massvis och fått en hel del bra råd och tips men har några saker oklara för mig.
1. Flyger från Surat thani med Air Asia ner ...
Malaysia
Stepi,
23 jan. 2014
Updaterad av Sierra
för 10 år sedan
Hur tar man sig bäst o smidigast från Langkawi till Lumut för vidare färd till Pangkor ? Är inte överdrivet intresserad av att skaka på en buss en halv dag. Kan man hyra privat bil med chaufför ? Kostnad ?
Tacksam för tips
Stefan ... Sierra: Berjaya Air opererar från Subang Airport i KL och ...
Malaysia
Nattugglan,
19 jan. 2020
Updaterad av Erik777
för 4 år sedan
Hej! Vi ska åka med två små barn (1,5 resp 4 år) till Singapore, Langkawi och Koh Lipe. När jag läser om transport på Langkawi ser jag att det inte finns några bussar utan endast taxi eller hyrbil som gäller. Jag funderar över taxi, om det finns möjlighet att få bilstolar i dem? Eller åtminstone så ...
Malaysia
Emolis,
2 nov. 2014
Updaterad av Sierra
för 10 år sedan
Nu börjar det närma sig vår Malaysiaresa och jag har en del frågor jag hoppas någon av er kan besvara. Vi kommer bl a vara en vecka på Langkawi och är lie sugna på att åka över till Penang. Är det någon som vet om det är möjligt att ta en dagstur dit och hur lång tid färjan i så fall tar? Finns det ...
Malaysia
Emh87,
28 aug. 2013
Updaterad av Sierra
för 11 år sedan
Hejsan!
Ska på en Sydostasien-resa nu till december/januari med min sambo.
Ska åka till lite olika ställen men vi har ca 4 dagar på Langkawi.
Tar gärna emot tips på allt att göra/inte göra, bilder, bloggar, andra inlägg etc.
Efter Langkawi ska vi till både Koh Lipe, Cebu och Boracay, så ...
Malaysia
Carrok,
15 feb. 2015
Updaterad av Annakalle
för 7 år sedan
Hej!
Nu tror jag att vi har bestämt oss för att resa iväg över jul och nyår 15/16. Vi är en familj med 3 barn, 2, 10 och 13 kommer dom vara då.
Vill GÄRNA ha tips och råd för resan, har ni bra hotell (med pool men inga överpriser)
Vi tänkte ta ett flyg från Stockholm - Bangkok och direkt ...