Tyskland
Goranl,
14 maj 2019
Updaterad av Goranl
för 5 år sedan
Hej.
Ska kort, några dagar, besöka Berlin och vidare koncentrationslägret Auschwitz i början på juli i år färdades med bil.
Önskar tips på bra, lugnt och prisvärt boende i Berlin och i samband med färd till/ från Auschwitz.
Hur ser omfattningen ut i tid när man besöker Auschwitz (räcker en ...
Tyskland
Sofiagem,
5 dec. 2017
Updaterad av Thessaan
för 5 år sedan
Hej alla glada!
Jag och två tjejkompisar ska fira nyår i Berlin och vi är en aning lost med vart man ska vara/inte vara på för klubbar på just själva nyårsafton. Har ni några tips?
Och tar självklart emot andra generella tips om Berlin över huvudtaget. Vi stannar en vecka :)
Taack! ... ...
Tyskland
Miajonas22,
4 mars 2018
Updaterad av Lett_o_resglad
för 6 år sedan
Hej!
Den 22-25 mars reser jag till Berlin för första gången. Vill gärna finna de små mysiga restaurangerna/barerna, butikerna, parkerna, gallerierna, de charmiga ställena och vackra föreställningarna❤️
Alla tips mottages allra ödmjukast🙏 ... Lett_O_Resglad: Här är mina tips:
https://city- ...
Tyskland
Smhk,
15 sep. 2017
Updaterad av Smhk
för 7 år sedan
Hej!
Jag och min vän ska åka till Berlin med våra 6-månaders bebisar. Vi har aldrig varit där förut. Vilket område borde man bo i med dessa förutsättningar? Vill inte bo mitt i nåt område som är högljutt på natten, men ska ändå vara rätt så centralt.
Sandra ... Smhk: Toppen, tack så mycket för ...
Tyskland
Blesi,
1 okt. 2015
Updaterad av Blesi
för 9 år sedan
Vill ha tips på bra ställen att äta och dricka på I Berölin, gärna I området Mitte. ... Blesi: Tack Desires för tips på ställen att äta och strosa runt på. Brian 123 den gatan ska vi helt klart ta oss några öl på.
... Brian123: Oranienstrasse har många ölhak, pubar. Ingen koll på restauranger ...
Tyskland
Blesi,
25 aug. 2015
Updaterad av Blesi
för 9 år sedan
Ska äntligen få åka till Tyskland för att gå på julmarknad, valet blev Berlin pga billiga flygbiljetter. Nu hoppas jag på massor av tips på var man ska bo, vilka marknader som är mysigast, och förslag på mysiga restauranger och pubar, ska tilläggas att jag älskar fika och choklad så ett bra fik ...