Behöver hjälp med smekmånadstips!
Jag ska gifta mig nästa år och tänkte vara ute i god tid och börja fundera över vart vi ska åka på smekmånad. Det finns ju hur mycket som helst att välja på vad gäller romantiska resmål och jag har inte varit på något av dem! Har funderat på Maldiverna, Västindien, Mauritius, Hawaii och Cooköarna, men är öppen för alla förslag. Är det någon som har bra tips? Kravet är att det ska vara lungt, alltså inget familjeresemål, och att det är "paradisaktigt". Kryssningar är vi också intresserade av. Finns det resmål som är speciellt för nygifta? Man vill ju gärna ha nåt lite extra! Bra om det är all-inclusive också. Snälla, hjälp mig med tips! Jag är även tacksam om någon vet vad det kan kosta för en resa på två-tre veckor.
När vi planerade vår smekmånad var jag mest inne på Maldiverna, men fick ge upp dessa planer eftersom det inte var säsong i april när vi gifte oss. Tror att bästa tiden att resa är mellan november och februari, eller ngt sådant. Är lite osäker dock. Längtar fortfarande efter Maldiverna och det känns som om det är bäst att passa på, man vet ju aldrig vad som kan hända ... öarna kanske försvinner snart, vad vet jag?! Så har du budget för det och tiden passar, tycker jag att du ska välja det. Detta sägs dock från en som INTE har varit där, utan som bara fantiserar om hur underbart det är ...
Sedan kollade vi på Mauritius, men eftersom vi ville ha All Inclusive avrådde resebyrån från just detta resmål, eftersom de "inte var så bra på det". Dessutom var det väldigt dyrt!
Till slut valde vi att resa till Aruba med Lime Travel. Vi var borta två veckor och betalade lite drygt 40.000 för två vuxna och en 17-månaders bebis. Hotellet vi hamnade på var väldigt bra och man hade tillgång till många olika restauranger osv.. Det är ju inte så lugnt som ett sådant ställe på Maldiverna, men det var aldrig trångt på stranden eller så. Gillar man inte amerikaner kanske det inte är ngt vidare resmål, det finns många time share-ställen där.
På plussidan har vi den trygga miljön, det rena vattnet, den trevliga lokalbefolkningen m.m. Tydligen är det mot lagen för även polisen att bära vapen och vi hade en säkerhetsvakt (på cykel, gulligt va´?!) som satt 10 meter från vårt rum hela natten. Vi bokade ett honey moon-paket och blev uppgraderade till ett rum med superbra läge mitt på stranden och 10 meter från strandbaren.
Finns massor mer att säga, men svårt att komma på så här direkt. Aruba kan vara värt att kolla upp i alla fall, vi tyckte vi fick mycket resa för pengarna!
Sedan kollade vi på Mauritius, men eftersom vi ville ha All Inclusive avrådde resebyrån från just detta resmål, eftersom de "inte var så bra på det". Dessutom var det väldigt dyrt!
Till slut valde vi att resa till Aruba med Lime Travel. Vi var borta två veckor och betalade lite drygt 40.000 för två vuxna och en 17-månaders bebis. Hotellet vi hamnade på var väldigt bra och man hade tillgång till många olika restauranger osv.. Det är ju inte så lugnt som ett sådant ställe på Maldiverna, men det var aldrig trångt på stranden eller så. Gillar man inte amerikaner kanske det inte är ngt vidare resmål, det finns många time share-ställen där.
På plussidan har vi den trygga miljön, det rena vattnet, den trevliga lokalbefolkningen m.m. Tydligen är det mot lagen för även polisen att bära vapen och vi hade en säkerhetsvakt (på cykel, gulligt va´?!) som satt 10 meter från vårt rum hela natten. Vi bokade ett honey moon-paket och blev uppgraderade till ett rum med superbra läge mitt på stranden och 10 meter från strandbaren.
Finns massor mer att säga, men svårt att komma på så här direkt. Aruba kan vara värt att kolla upp i alla fall, vi tyckte vi fick mycket resa för pengarna!
Vi åker på kryssning i april på vår smekmånad i karibien en vecka och kombinerar det med usa, florida och key west en vecka. Där finns hur många kombinationer som helst, och fördelen med kryssning tycker jag är att du har balkong mot karibien med "strandläge" hela resan samt all inclusive och du vaknar upp på ett nytt fantastiskt ställe varje morgon. Det finns kryssningar från 5 dagar till 3 veckor så det borde gå att hitta något som passar alla! Dom har massa erbjudanden för par som gifter sig eller åker på smekmånad på kryssningsfartygen. Var bara noga med att välja ett rederi som passar era önskemål, ex elegant, party, lyx osv...