Grekland
Elicec,
30 mars 2016
Updaterad av Piapistage
för 8 år sedan
Jag och min sambo ska ut och båtluffa för första gången i sommar, vi har bokat flyg till Aten och utgår från hamnen Pireus ut till Paros, sen Naxos och sist Santorini. Resan är drygt 2 veckor.
Jag önskar tips om precis ALLT - vad bör man packa med sig? Vilken typ av väska är bäst? Boendetips? ...
Grekland
Emlanm,
2 feb. 2014
Updaterad av Emlanm
för 8 år sedan
Hej!
Har tidigare båtluffat i Grekland, Kykladerna. Nu tänkte vi ge oss på joniska öarna 3-4 veckor i aug. Någon som vet om det går båtar från Korfu till någon av de andra öarna t ex kefalonia? Sen hur det är med bussar från Lefkada/lefkas till Aten? Funderar på att flyga till Korfu och hem från ...
Grekland
Energi,
13 jan. 2010
Updaterad av Msetterstrom
för 10 år sedan
Sitter och funderar på om jag nu 20 år senare än förra gången jag båtluffade i Grekland skulle göra det 2-3 veckor i sommar igen.
Finns det någon som har en rutt att rekomendera?
Finns det någon bra sajt med tidtabeller och priser över båtarna? ... Msetterstrom: Hej alla resesugna!
Vill ni ...
Grekland
Milla675,
20 jan. 2013
Updaterad av Asil
för 11 år sedan
Vi har tänkt att båtluffa med våra barn 6,9,13 år i sommar. Vi hade tänkt att flyga till Santorini och därefter Paros, Naxos eller om det finns några andra tips på öar. Vill gärna ha tips på bra boende på Paros och Naxos.
... Famlofquist: Hej,
Båtluffa i Grekland är verkligen att rekommendera, ...
Grekland
Sommar2013,
7 jan. 2013
Updaterad av Annoula
för 11 år sedan
Planerar att båtluffa i sommar med en kompis och våra barn, 4 st i yngre tonåren. Av flera skäl tänker vi flyga till Athen och skulle väldigt gärna få tips på en lämplig resrutt som utgår och avslutas i Athen. vi har tänkt vara ute i ca 10-12 dagar beroende på hur det går att planera resrutten :)!
...
Grekland
Edek,
10 jan. 2012
Updaterad av Solgott
för 12 år sedan
Hej!
Vi är en familj med två vuxna och tre barn (6,9,12) som planerar att båtluffa 2-3 veckor i Grekland i sommar. Sugna på Santorini, Paros, Naxos, Antiparos... Men är öppna för tips på andra ställen!
Vill gärna ha allmänna restips, tips på bra boende (behöver inte vara gratis...), bra ...