Thailand
Joheng,
21 okt. 2018
Updaterad av Sierra
för 5 år sedan
Vilka är alternativen? Pris? Tidsåtgången?
Ska åka i december. Dax att boka överfarten:) ... Mammares: Jag hoppar på denna tråden. Planerar en resa med barn till Phuket och Koh Lanta över jul och funderar på om man vågar åka speedboat med en 5-åring eller om det är bättre och lugnare sjö med ...
Thailand
Anne_a,
25 dec. 2018
Updaterad av Sierra
för 5 år sedan
Någon som vet om det är möjligt att boka en speedboat från Kho Mook till kho Lanta, vi är 4 vuxna och 4 barn och vill resa över på snabbaste sättet?? ... Sierra: Speedboats är stora för 50-60 pers och helt ok om det inte är hög sjö då de måste köras i låg fart.
Det är mycket sällan det händer ...
Thailand
Jossan82,
11 nov. 2018
Updaterad av Sierra
för 5 år sedan
Hej,
Jag har läst lite i forumet o hittat att det går en speedbåt men har fortfarande några frågor.
Vi är mellan 12-14 personer som ska åka, kan vi boka egen båt på ngt sätt?
Vi vill åka den 21 dec. Måste vi boka? Bäst på hotellet eller kan vi boka på annat sätt?
Tack så mkt!
Ha de bäst! ...
Thailand
Jaderfors,
24 dec. 2016
Updaterad av Sierra
för 7 år sedan
Har hört att många tar speedboat från Lanta till Lipe men att det kan vara en 3-3,5h lång bumpig mardrömsresa. Jag är inte jätteförälskad i båtturer överlag, så tänkte att det skulle vara skönare med en större färja som kanske tar någon timme mer bara. Men efter att ha läst på tripadvisor om Tiger ...
Thailand
Dalo,
24 sep. 2016
Updaterad av Annae_83
för 7 år sedan
Hej,
Vi är en familj med två små barn som planerar en resa först några veckor på koh Lanta i december för att sedan ta oss över till koh Ngai i början på januari. Boende är bokat och vi tittar nu på hur vi tar oss mellan öarna. Har letat och letat men hittar bara att alla båtar går från Saladan ...
Thailand
Linda_100,
14 dec. 2015
Updaterad av Linda_100
för 8 år sedan
Hej!
Tretton år sen sist men nu är det äntligen dags att åka till Thailand igen, denna gången med barn. Har svårt att beräkna hur mycket pengar vi ska ha med. Ska stanna två veckor, en vecka på Koh Lanta och en på Ao Nang, två vuxna+ett barn, boende inkl frukost är redan betalt.
1. Vad ...