Spanien
Elizza,
25 apr. 2010
Updaterad av Elizza
för 14 år sedan
Hej,
I sommar planerar vid en liten tripp till två stora resmål vi båda lyckats missa hittills av någon anledning - Barcelona och Mallorca. Vi flyger till Barcelona och kommer sedan att ta oss därifrån med båt till Mallorca, vilket leder till min fråga... Jag har hittat flera rederier som kör ...
Spanien
Yuzu,
28 feb. 2009
Updaterad av Reseglad
för 15 år sedan
Jag tänkte åka till Mallorca en vecka i juli. Någon gång under resan tänkte jag göra en liten avstickare till Blanes och hälsa på bekanta där, antingen med båt via Barcelona eller flyg via Girona. En eller två nätter bara.
Nu undrar jag om nån kan tipsa om vilken ort jag borde välja på Mallorca. ...
Spanien
Mamia,
8 juni 2015
Updaterad av Hemmo
för 9 år sedan
Jag åker snart till Palma och efterlyser tips på utflykter, restauranger mm ... Hemmo: Palma, av alla städer i Balearerna, Palma mest historiska sevärdheter och visar influenser av kristna kungar, härskare arabiska och judiska köpmän.Palma är en stolthet för Mallorcanen, en stad med den största ...
Spanien
Nisse2ears,
11 feb. 2013
Updaterad av Nisse2ears
för 11 år sedan
Hej!
Jag funderar på färjorna mellan Barcelona och Mallorca.
Google har tagit fram 4 olika sidor/färjefirmor:
Directferries - resan tar 8 timmar och kostar 100€ (sittplats bara), med hytt får jag inte fram prisförslag. Resor efter 30 juni går ej att hitta.
Acciona - resan tar 8 tim o ...
Spanien
Maddes123,
20 jan. 2013
Updaterad av Floridasidan
för 11 år sedan
Åker till Mallorca i mitten av Juni. Frågan är , kan man åka enkelt med buss från Pollensa till Porto del Soller? Hoppas jag valt trevliga samhällen på vår resa som varar i 2,5veckor. Kommer att hyra bil några dagar oxå, undrar om trafiken är vänlig eller ej. ... Desires: Juni är nog en skön tid på ...
Spanien
Isa,
11 sep. 2011
Updaterad av Agersand
för 12 år sedan
vi är några stycken som ska åka till mallorca de 2 sista veckorna i oktober,
Hur är vädret då?
Önskar förslag på billigt boende och tips om utflykter,, ... Desires: Vet ej heller hur vädret är på Mallorca då, men det har du redan fått bra info om här ser jag!
Tycker väldigt mycket om Mallorca, ...