Bästa stranden

28 dec. 2016 14:11
Visningar: 142
Hej

Letar resmål för april, jag vill ha en underbar strand med klarblått vatten, tips tack vart har ni hittat ert paradis?
28 dec. 2016 17:45
Som redan nämnts Turks and Caicos eller betydligt mer överkomligt Anna Maria Island, FL. (Nordvästra delarna)

Inte långt efter och definitivt bättre än Aruba, Curacao, Dominkanska, Jamaica mfl...

Riktiga paradisöar/ -stränder finns egentligen bara i söderhavet och på Seychellerna...lite väl långt och dyrt
28 dec. 2016 19:02
Citerat från Worldofmarie:
Var ungefär? I Europa är det ju inte så badvänligt i april. Men Karibien är ett bra alternativ. Mexico, Dominikanska Republiken, Jamaica, Bahamas, Turks & Caicos, Barbados, Aruba, Curacao, Antigua, Anguilla och Tobago är några exempel.
Maldiverna kan också funka. Ev. fortfarande regnperiod på Seychellerna, annars är det ett av mina paradis.
Jag tänker mig utanför Europa med kanske ca 15 timmar flyg max då yngsta är 4 år och bristgränsen går där har vi märkt. Har kollat lite på Aruba, någon som varit där? Seychellerna har jag missat kolla, ska genast göra det.
28 dec. 2016 23:10
Jag har varit på Aruba och där finns fina stränder och Oranjestad är fint. Annars inte så mycket att se och göra. Seychellerna är fantastiskt, men som sagt är inte regnperioden helt slut i april. Det regnar dock avsevärt mindre då än i december-februari.

Har skrivit och både Aruba och Seychellerna på http://worldofmarie.com/reseguide/minaresor