Basta satt att hyra ut gast stuga till svenskar?

Av Ats
21 juni 2018 22:53
Visningar: 135
Hej,
Vi bor 40 minuter utanfor Los Angeles har en gast stuga som vi skulle vilja hyra ut till svenskar antingen en vecka i taget eller helst langre. Ar det nagon som har forslag om vart man kan vanda sig?
Valdigt tacksam for forslag.
Av Annaer
22 juni 2018 00:16
Vi hyrde genom Homeaway när vi va i San Diego i aug förra året. Funkade väldigt smidigt, så borde va bra även för uthyrare.
Av Ats
22 juni 2018 00:28
Tack for forslagen.
Av Ats
22 juni 2018 02:21
Tack Birgere, Jag laste med stort intresse vad du skrivit. Mycket larorikt. Jag tror jag ska testa att lagga ut var gast stuga pa blocket. Jag tankte inte ta nagon deposit for sjalv skulle jag inte vaga skicka pengar till nagon som jag inte kanner. Jag gor det har mer som en rolig experience i och med att gast stugan star dar och inte anvands. So why not try to rent it out till (forhoppningsvis) trevliga och stillsamma svenskar. Tack sa mycket for alla tips.
Av Birgere
23 juni 2018 19:37
Citerat från Ats:
Tack Birgere, Jag laste med stort intresse vad du skrivit. Mycket larorikt. Jag tror jag ska testa att lagga ut var gast stuga pa blocket. Jag tankte inte ta nagon deposit for sjalv skulle jag inte vaga skicka pengar till nagon som jag inte kanner. Jag gor det har mer som en rolig experience i och med att gast stugan star dar och inte anvands. So why not try to rent it out till (forhoppningsvis) trevliga och stillsamma svenskar. Tack sa mycket for alla tips.
Kontrollera bara ifall du behöver tillstånd och hur du betalar skatter. Har själv blivit lite nojig med att hyra från någon som inte har det administrativa under kontroll då jag inte vill riskera att bostaden inte finns tillgänglig när jag ankommer pga att ägaren hyr ut illegalt.
Av Ats
23 juni 2018 22:29
Ja det maste vara jobbigt. Jag har kollat reglerna i min stad. Tack for tipset.