Sydamerika
Robinbruzelius,
25 nov. 2019
Updaterad av Lyckligochlevande
för 5 år sedan
Hej! Har lite planer att resa nästa år!
Därför har jag lite frågor & vill gärna ha tips!
Har tänkt vara borta i ca 2,5-3mån hösten 2020
Har tänkt lite den här turen (ingen ordning)
Peru colombia bolivia & argentina (ev avsluta i brazilien) ca 2v på varje ställe. Inga direkta planer vart ...
Sydamerika
Ax3l,
26 juli 2019
för 5 år sedan
Hej! Sitter just nu och planerar en resa till Centralamerika med min flickvän i vinter.
Det vi har tänkt oss är att starta i Costa Rica och sedan ta oss igenom länderna uppåt mot Cancun i Mexico för att sedan flyga över till Cuba.
Vi har läst på litegrann om de olika länderna och det verkar ...
Sydamerika
Emmaleijon,
13 nov. 2017
för 7 år sedan
Hej!
Jag är en tjej på 21 år som i april/maj 2018 vill åka till Central- och Sydamerika ihop med en eller två tjejkompisar, båda lika gamla som jag.
Men vi har ganska dålig koll på de områdena, så vi behöver tips och råd!
Jag tänker att vi ska backpacka och bo på hostels/couchsurfing, i ...
Sydamerika
Puravidaa,
24 dec. 2017
Updaterad av Jonas73
för 7 år sedan
Hej!
Jag ska åka runt lite i sydamerika/karibien och har ingen aning om hur jag ska göra med växling av pengar. Har förstått att det smidigaste (och billigaste) är att inte använda sitt bankkort.
Har VISA-kort.
Ska jag växla hemma i Sverige eller i länderna jag ska till?
Köper jag dollar ...
Sydamerika
Gurrad,
8 nov. 2017
Updaterad av Jonas73
för 7 år sedan
Tjena!
Jag och en polare, två grabbar på 21 år, ska utforska Central/Sydamerika. Blir från januari- april. En del av vår resa är redan bestämd och vissa länder är lite mer oklara vart vi ska ta vägen. Så vi skulle uppskatta både synpunkter på vår rutt och annat som vi missat i de länderna vi ...
Sydamerika
Kellyx,
19 juni 2017
Updaterad av Kellyx
för 7 år sedan
Hej,
Jag ska volontärarbete i Rio de Janeiro februari 2018 i en månad och kommer också vara där under karnevalen. Därefter ska jag backpacka i 3 månader och jag undrar om jag hinner besöka 6 länder, då från Rio till Argentina, Chile, Bolivia, Peru, Ecuador och till sist Colombia. Är jag för ...