Bästa flygbiljett GBG-Hawaii-Tokyo-GBG
Hej,
Nu behöver jag hjälp och att ni RG-medlemmar är både resvana och resglada det vet jag liksom att det även finns en del medlemmar som har jobbat/jobbar i flygbranschen.
Nu till min fråga: om man tänker sig att man skall resa från Sverige till Hawaii och att man på vägen dit skall ha ett stopp i Grand Canyon och Las Vegas och att man sedan tänker sig att att från Hawaii resa till Tokyo och ta den vägen hem tillbaka till Sverige, hur är då smartast att boka flygbiljett? Ska man tänka en jordenrunt-biljett och vad innebär en sådan biljett undrar jag som aldrig backpackat? Eller annat?
Tar tacksamt emot svar och tips från er som vet.
Nu behöver jag hjälp och att ni RG-medlemmar är både resvana och resglada det vet jag liksom att det även finns en del medlemmar som har jobbat/jobbar i flygbranschen.
Nu till min fråga: om man tänker sig att man skall resa från Sverige till Hawaii och att man på vägen dit skall ha ett stopp i Grand Canyon och Las Vegas och att man sedan tänker sig att att från Hawaii resa till Tokyo och ta den vägen hem tillbaka till Sverige, hur är då smartast att boka flygbiljett? Ska man tänka en jordenrunt-biljett och vad innebär en sådan biljett undrar jag som aldrig backpackat? Eller annat?
Tar tacksamt emot svar och tips från er som vet.
Med all säkerhet är en jordenruntbiljett det mest prisvärda.
One World har både bra planeringsverktyg för detta och lämpliga aktörer (BA för GOT-LHR-LAS, AA för LAS-HNL-NRT och AY för NRT-HEL-GOT).
http://www.oneworld.com/flights/round-the-world-fares/oneworld-explorer/
Mycket intressant resa! Håll forumet uppdaterad med vad du hittar!
One World har både bra planeringsverktyg för detta och lämpliga aktörer (BA för GOT-LHR-LAS, AA för LAS-HNL-NRT och AY för NRT-HEL-GOT).
http://www.oneworld.com/flights/round-the-world-fares/oneworld-explorer/
Mycket intressant resa! Håll forumet uppdaterad med vad du hittar!
Ja, definitivt en jorden-runt biljett.
Inte helt säker på att AA trafikerar HNL-NRT, men om inte så har JL (Japan Airlines) flera dagliga förbindelser. Också medlem i OneWorld alliansen.
Ett annat alternativ: Star Alliance, där aktuella flygbolag är SAS, Lufthansa, United och All Nippon Airways.
Den tredje alliansen, SkyTeam, kan också vara bra att kolla även om de 2 andra nog är bättre chans. Aktuella bolag i SkyTeam: Air France, KLM och Delta i första hand.
Inte helt säker på att AA trafikerar HNL-NRT, men om inte så har JL (Japan Airlines) flera dagliga förbindelser. Också medlem i OneWorld alliansen.
Ett annat alternativ: Star Alliance, där aktuella flygbolag är SAS, Lufthansa, United och All Nippon Airways.
Den tredje alliansen, SkyTeam, kan också vara bra att kolla även om de 2 andra nog är bättre chans. Aktuella bolag i SkyTeam: Air France, KLM och Delta i första hand.
Ja visst är det en spännande tanke på resa och det är bara att hoppas att det blir så. Saken är den att jag fyller 50 nästa år och tanken var att åka till Hawaii som jag drömt om sen jag var barn och hade en brevkompis där men häromkvällen kom maken på att man kunde "höja insatsen" som han uttryckte det och åka hem via Tokyo i stället. Inte dumt alls.
Tack för tips om sökmotor - skall absolut kolla det.
Såg att det då blir Finn Air hem och tyckte väl att de var så där när vi flög med dem från Asien i julas. Ingen stor sak i och för sig - det är ju bara att packa in sig som jag säger - men är det någon som vet om t.ex. Malasyia Airlines kör till Europa? Vi åkte med dem från Hong Kong till KL och var supernöjda. Singapore Airlines skall ju också vara bra. Någon som vet hur de trafikerar Europa?
Alla smarta och bra tips om bästa och billigaste biljetterna mottages tacksamt.
Vad innebär en jordenruntbiljett? Är det maximerat antalet stopp?
Tack för tips om sökmotor - skall absolut kolla det.
Såg att det då blir Finn Air hem och tyckte väl att de var så där när vi flög med dem från Asien i julas. Ingen stor sak i och för sig - det är ju bara att packa in sig som jag säger - men är det någon som vet om t.ex. Malasyia Airlines kör till Europa? Vi åkte med dem från Hong Kong till KL och var supernöjda. Singapore Airlines skall ju också vara bra. Någon som vet hur de trafikerar Europa?
Alla smarta och bra tips om bästa och billigaste biljetterna mottages tacksamt.
Vad innebär en jordenruntbiljett? Är det maximerat antalet stopp?
Citerat från erc:
Med all säkerhet är en jordenruntbiljett det mest prisvärda.
One World har både bra planeringsverktyg för detta och lämpliga aktörer (BA för GOT-LHR-LAS, AA för LAS-HNL-NRT och AY för NRT-HEL-GOT).
http://www.oneworld.com/flights/round-the-world-fares/oneworld-explorer/
Mycket intressant resa! Håll forumet uppdaterad med vad du hittar!
Med all säkerhet är en jordenruntbiljett det mest prisvärda.
One World har både bra planeringsverktyg för detta och lämpliga aktörer (BA för GOT-LHR-LAS, AA för LAS-HNL-NRT och AY för NRT-HEL-GOT).
http://www.oneworld.com/flights/round-the-world-fares/oneworld-explorer/
Mycket intressant resa! Håll forumet uppdaterad med vad du hittar!
Hawaii, du skriver att SAS och Star Allicance-gruppen kan vara värt att kolla och då tänker jag på att vi har samlat ihop en hel del Eurobonuspoäng.
Vi har ännu inte använt dessa så jag vet därför inte hur det funkar men är det möjligt att använda poängen på så sätt att man reser ut till USA och reser hem från Tokyo med SAS eller måste man åka till och från samma destination?
Är det något annat bra tips som är bra att veta just vad gäller Eurobonus? Att man måste boka dessa biljetter tidigt har jag förstått och gärna ett år i förväg.
Jag tycker att det där med bonus-system är ganska klurigt och hur man skall tänka och då speciellt för oss som inte är "trogna" ett bolag utan bokar med flera olika bolag - allt beroende på pris och vad som är smidigast. På det sättet blir det ju inte så mycket baspoäng på flygningar utan mest poäng i anledning av Amex-shopplingen.
Någon, säg något klokt....
Vi har ännu inte använt dessa så jag vet därför inte hur det funkar men är det möjligt att använda poängen på så sätt att man reser ut till USA och reser hem från Tokyo med SAS eller måste man åka till och från samma destination?
Är det något annat bra tips som är bra att veta just vad gäller Eurobonus? Att man måste boka dessa biljetter tidigt har jag förstått och gärna ett år i förväg.
Jag tycker att det där med bonus-system är ganska klurigt och hur man skall tänka och då speciellt för oss som inte är "trogna" ett bolag utan bokar med flera olika bolag - allt beroende på pris och vad som är smidigast. På det sättet blir det ju inte så mycket baspoäng på flygningar utan mest poäng i anledning av Amex-shopplingen.
Någon, säg något klokt....
Citerat från hawaii:
Ja, definitivt en jorden-runt biljett.
Inte helt säker på att AA trafikerar HNL-NRT, men om inte så har JL (Japan Airlines) flera dagliga förbindelser. Också medlem i OneWorld alliansen.
Ett annat alternativ: Star Alliance, där aktuella flygbolag är SAS, Lufthansa, United och All Nippon Airways.
Den tredje alliansen, SkyTeam, kan också vara bra att kolla även om de 2 andra nog är bättre chans. Aktuella bolag i SkyTeam: Air France, KLM och Delta i första hand.
Ja, definitivt en jorden-runt biljett.
Inte helt säker på att AA trafikerar HNL-NRT, men om inte så har JL (Japan Airlines) flera dagliga förbindelser. Också medlem i OneWorld alliansen.
Ett annat alternativ: Star Alliance, där aktuella flygbolag är SAS, Lufthansa, United och All Nippon Airways.
Den tredje alliansen, SkyTeam, kan också vara bra att kolla även om de 2 andra nog är bättre chans. Aktuella bolag i SkyTeam: Air France, KLM och Delta i första hand.
En Jorden Runt biljett innebär att du kan lägga in ett antal stopp för ett visst pris, och precis som namnet anger, blir det en resa jorden runt. I ena eller andra riktningen. Jag misstänker att det finns många olika alternativ, helt beroende på vilka flygbolag du använder. Det finns inget flygbolag som i dagens läge kör jorden runt så du måste alltså använda mer än ett bolag. Men med en av de tre stora allianserna är det mycket smidigt. Ett par allmänna kommentarer:
Har själv poäng på United Air Lines, så vet inte hur det fungerar med Eurobonus, men antar att det är på samma sätt. Och i så fall kan du använda de poängen på andra bolag i Star Alliance också. Själv tar jag ut poäng på United för en Sverige resa i maj, och den trans-atlantiska delen är med SAS. Jag bokade det i juli 2011, alltså tio månader innan resan. Gäller att vara tidigt ute OCH att kunna vara flexibel med dagarna.
Malaysian är med i OneWorld och flyger definitivt på Europa. Dagligen till London, och till andra destinationer också utgår jag från. Du måste då, vid något tillfälle, flyga via Kuala Lumpur.
Singapore Airlines är med i Star Alliance och har också många flygningar till Europa, inkl. dagligen till London. Måste flyga via Singapore.
Cathay Pacific är med i OneWorld. I så fall måste du flyga via Hong Kong.
Thai Airways International är med i Star Alliance. Och i så fall via Bangkok givetvis.
Du skrev: "eller måste man åka till och från samma destination?"
På en jorden runt resa finns det ingen speciell "slut destination" och du kan använda olika bolag på alla de olika sträckorna. Behöver inte vara samma bolag tillbaka till Europa som du använder vid utresan. Om det var det du undrade på.
Har själv poäng på United Air Lines, så vet inte hur det fungerar med Eurobonus, men antar att det är på samma sätt. Och i så fall kan du använda de poängen på andra bolag i Star Alliance också. Själv tar jag ut poäng på United för en Sverige resa i maj, och den trans-atlantiska delen är med SAS. Jag bokade det i juli 2011, alltså tio månader innan resan. Gäller att vara tidigt ute OCH att kunna vara flexibel med dagarna.
Malaysian är med i OneWorld och flyger definitivt på Europa. Dagligen till London, och till andra destinationer också utgår jag från. Du måste då, vid något tillfälle, flyga via Kuala Lumpur.
Singapore Airlines är med i Star Alliance och har också många flygningar till Europa, inkl. dagligen till London. Måste flyga via Singapore.
Cathay Pacific är med i OneWorld. I så fall måste du flyga via Hong Kong.
Thai Airways International är med i Star Alliance. Och i så fall via Bangkok givetvis.
Du skrev: "eller måste man åka till och från samma destination?"
På en jorden runt resa finns det ingen speciell "slut destination" och du kan använda olika bolag på alla de olika sträckorna. Behöver inte vara samma bolag tillbaka till Europa som du använder vid utresan. Om det var det du undrade på.
Citerat från annl:
Hawaii, du skriver att SAS och Star Allicance-gruppen kan vara värt att kolla och då tänker jag på att vi har samlat ihop en hel del Eurobonuspoäng.
Vi har ännu inte använt dessa så jag vet därför inte hur det funkar men är det möjligt att använda poängen på så sätt att man reser ut till USA och reser hem från Tokyo med SAS eller måste man åka till och från samma destination?
Är det något annat bra tips som är bra att veta just vad gäller Eurobonus? Att man måste boka dessa biljetter tidigt har jag förstått och gärna ett år i förväg.
Jag tycker att det där med bonus-system är ganska klurigt och hur man skall tänka och då speciellt för oss som inte är "trogna" ett bolag utan bokar med flera olika bolag - allt beroende på pris och vad som är smidigast. På det sättet blir det ju inte så mycket baspoäng på flygningar utan mest poäng i anledning av Amex-shopplingen.
Någon, säg något klokt....
Har du Eurobonuspoäng och ska använda dem på SAS kan du på deras hemsida endera boka en bonusresa vilket finns väldigt begränsat med platser på resp flyg, alternativet är att använda poängen som delbetalning för en "vanlig" biljett. Detta har jag gjort flera gånger och det funkar kanon.Hawaii, du skriver att SAS och Star Allicance-gruppen kan vara värt att kolla och då tänker jag på att vi har samlat ihop en hel del Eurobonuspoäng.
Vi har ännu inte använt dessa så jag vet därför inte hur det funkar men är det möjligt att använda poängen på så sätt att man reser ut till USA och reser hem från Tokyo med SAS eller måste man åka till och från samma destination?
Är det något annat bra tips som är bra att veta just vad gäller Eurobonus? Att man måste boka dessa biljetter tidigt har jag förstått och gärna ett år i förväg.
Jag tycker att det där med bonus-system är ganska klurigt och hur man skall tänka och då speciellt för oss som inte är "trogna" ett bolag utan bokar med flera olika bolag - allt beroende på pris och vad som är smidigast. På det sättet blir det ju inte så mycket baspoäng på flygningar utan mest poäng i anledning av Amex-shopplingen.
Någon, säg något klokt....
Citerat från hawaii:
Ja, definitivt en jorden-runt biljett.
Inte helt säker på att AA trafikerar HNL-NRT, men om inte så har JL (Japan Airlines) flera dagliga förbindelser. Också medlem i OneWorld alliansen.
Ett annat alternativ: Star Alliance, där aktuella flygbolag är SAS, Lufthansa, United och All Nippon Airways.
Den tredje alliansen, SkyTeam, kan också vara bra att kolla även om de 2 andra nog är bättre chans. Aktuella bolag i SkyTeam: Air France, KLM och Delta i första hand.
Ja, definitivt en jorden-runt biljett.
Inte helt säker på att AA trafikerar HNL-NRT, men om inte så har JL (Japan Airlines) flera dagliga förbindelser. Också medlem i OneWorld alliansen.
Ett annat alternativ: Star Alliance, där aktuella flygbolag är SAS, Lufthansa, United och All Nippon Airways.
Den tredje alliansen, SkyTeam, kan också vara bra att kolla även om de 2 andra nog är bättre chans. Aktuella bolag i SkyTeam: Air France, KLM och Delta i första hand.
Då jag själv inte försökt vet jag inte om du kan boka ut från en och hem från en annan flygplats på hemsidan. Men är säker på att det funkar om du ringer dem och bokar. Tror också det går att boka flera stop med eb poängen om man ringer.
Om du kan använda eb poängen för delbetalning för ett pass med sas eller "star alliance" har jag ingen aning om
tack för dina upplysande svar, Van, och kanske kan det vara en idé att starta en egen tråd om flygbonuspoäng för att försöka reda ut denna djungel.
Och ja, det är precis som du skriver att vill man åka till och från olika destinationer så går det inte att lösa på hemsidan utan man får ringa till SAS och så hjälper de till med det mot en avgift på 300 pix.
Och ja, det är precis som du skriver att vill man åka till och från olika destinationer så går det inte att lösa på hemsidan utan man får ringa till SAS och så hjälper de till med det mot en avgift på 300 pix.
Citerat från van:
Då jag själv inte försökt vet jag inte om du kan boka ut från en och hem från en annan flygplats på hemsidan. Men är säker på att det funkar om du ringer dem och bokar. Tror också det går att boka flera stop med eb poängen om man ringer.
Om du kan använda eb poängen för delbetalning för ett pass med sas eller "star alliance" har jag ingen aning om
Citerat från annl:
Hawaii, du skriver att SAS och Star Allicance-gruppen kan vara värt att kolla och då tänker jag på att vi har samlat ihop en hel del Eurobonuspoäng.
Vi har ännu inte använt dessa så jag vet därför inte hur det funkar men är det möjligt att använda poängen på så sätt att man reser ut till USA och reser hem från Tokyo med SAS eller måste man åka till och från samma destination?
Är det något annat bra tips som är bra att veta just vad gäller Eurobonus? Att man måste boka dessa biljetter tidigt har jag förstått och gärna ett år i förväg.
Jag tycker att det där med bonus-system är ganska klurigt och hur man skall tänka och då speciellt för oss som inte är "trogna" ett bolag utan bokar med flera olika bolag - allt beroende på pris och vad som är smidigast. På det sättet blir det ju inte så mycket baspoäng på flygningar utan mest poäng i anledning av Amex-shopplingen.
Någon, säg något klokt....
Har du Eurobonuspoäng och ska använda dem på SAS kan du på deras hemsida endera boka en bonusresa vilket finns väldigt begränsat med platser på resp flyg, alternativet är att använda poängen som delbetalning för en "vanlig" biljett. Detta har jag gjort flera gånger och det funkar kanon.Hawaii, du skriver att SAS och Star Allicance-gruppen kan vara värt att kolla och då tänker jag på att vi har samlat ihop en hel del Eurobonuspoäng.
Vi har ännu inte använt dessa så jag vet därför inte hur det funkar men är det möjligt att använda poängen på så sätt att man reser ut till USA och reser hem från Tokyo med SAS eller måste man åka till och från samma destination?
Är det något annat bra tips som är bra att veta just vad gäller Eurobonus? Att man måste boka dessa biljetter tidigt har jag förstått och gärna ett år i förväg.
Jag tycker att det där med bonus-system är ganska klurigt och hur man skall tänka och då speciellt för oss som inte är "trogna" ett bolag utan bokar med flera olika bolag - allt beroende på pris och vad som är smidigast. På det sättet blir det ju inte så mycket baspoäng på flygningar utan mest poäng i anledning av Amex-shopplingen.
Någon, säg något klokt....
Citerat från hawaii:
Ja, definitivt en jorden-runt biljett.
Inte helt säker på att AA trafikerar HNL-NRT, men om inte så har JL (Japan Airlines) flera dagliga förbindelser. Också medlem i OneWorld alliansen.
Ett annat alternativ: Star Alliance, där aktuella flygbolag är SAS, Lufthansa, United och All Nippon Airways.
Den tredje alliansen, SkyTeam, kan också vara bra att kolla även om de 2 andra nog är bättre chans. Aktuella bolag i SkyTeam: Air France, KLM och Delta i första hand.
Ja, definitivt en jorden-runt biljett.
Inte helt säker på att AA trafikerar HNL-NRT, men om inte så har JL (Japan Airlines) flera dagliga förbindelser. Också medlem i OneWorld alliansen.
Ett annat alternativ: Star Alliance, där aktuella flygbolag är SAS, Lufthansa, United och All Nippon Airways.
Den tredje alliansen, SkyTeam, kan också vara bra att kolla även om de 2 andra nog är bättre chans. Aktuella bolag i SkyTeam: Air France, KLM och Delta i första hand.
Då jag själv inte försökt vet jag inte om du kan boka ut från en och hem från en annan flygplats på hemsidan. Men är säker på att det funkar om du ringer dem och bokar. Tror också det går att boka flera stop med eb poängen om man ringer.
Om du kan använda eb poängen för delbetalning för ett pass med sas eller "star alliance" har jag ingen aning om
Hej! Tittade för kul vad din resrutt skulle kosta med en One World-biljett = drygt 24000kr. Kollade också med Star Alliance = drygt 27000kr. Bl a SAS hade fantastiska RTW biljetter på 80-talet men nu för tiden undrar jag vem som betalar dessa summor. Jag sökte på www.allaflygbiljetter.se först en biljett Göteborg - Las Vegas// Tokyo - Göteborg. Alltså utresa till Las Vegas och hem från Tokyo. Tryck på "Annan hemreseort". Avresa 2 Maj och hemresa 23 Maj. Kostnad med skatter mm 5039kr med British Airways. På samma plats kostar en enkel Las Vegas - Honolulu 2041kr med avresa 9 Maj. Finns betydligt billigare t ex 1197kr från San Jose som ligger strax söder om San Francisco. Kan vara bra att veta om ni ska resa runt mer i USA. Slutligen kostar en enkel mellan Honolulu och Tokyo avresa 16 Maj 3469kr med Taiwans flygbolag China Airlines som flyger sträckan non stop. Summa för rutten Göteborg - Las Vegas - Honolulu - Tokyo - Göteborg = 10549kr eller 9705kr om ni tar er till San José. Detta är bara ett exempel. Det går säkert att få ner priset mer.
Annl - biljetter för Eurobonusresor brukar vara begränsade i antal, men jag tror inte de går att boka 12 mån i förväg. Som svar på hur tidigt de släpper t ex USA-biljetter har jag fått 9 mån.
Precis som personen ovan skriver kan du anv poängen som delbetalning - eller varför inte uppgradera er till en högre klass och du har poäng som gräs :)
Och biljetterna går att köpa per styck s a s (behöver inte vara till och från samma hållplats).
Precis som personen ovan skriver kan du anv poängen som delbetalning - eller varför inte uppgradera er till en högre klass och du har poäng som gräs :)
Och biljetterna går att köpa per styck s a s (behöver inte vara till och från samma hållplats).
Tack för ditt intressanta svar - det är verkligen värt att kolla upp detta.
Sajten allaflygbiljetter.se brukar jag också använda mig av och jag tycker att den är riktigt bra, verkligen. Där har jag hittat mycket billigt flyg.
Sajten allaflygbiljetter.se brukar jag också använda mig av och jag tycker att den är riktigt bra, verkligen. Där har jag hittat mycket billigt flyg.
Citerat från naimakka:
Hej! Tittade för kul vad din resrutt skulle kosta med en One World-biljett = drygt 24000kr. Kollade också med Star Alliance = drygt 27000kr. Bl a SAS hade fantastiska RTW biljetter på 80-talet men nu för tiden undrar jag vem som betalar dessa summor. Jag sökte på www.allaflygbiljetter.se först en biljett Göteborg - Las Vegas// Tokyo - Göteborg. Alltså utresa till Las Vegas och hem från Tokyo. Tryck på "Annan hemreseort". Avresa 2 Maj och hemresa 23 Maj. Kostnad med skatter mm 5039kr med British Airways. På samma plats kostar en enkel Las Vegas - Honolulu 2041kr med avresa 9 Maj. Finns betydligt billigare t ex 1197kr från San Jose som ligger strax söder om San Francisco. Kan vara bra att veta om ni ska resa runt mer i USA. Slutligen kostar en enkel mellan Honolulu och Tokyo avresa 16 Maj 3469kr med Taiwans flygbolag China Airlines som flyger sträckan non stop. Summa för rutten Göteborg - Las Vegas - Honolulu - Tokyo - Göteborg = 10549kr eller 9705kr om ni tar er till San José. Detta är bara ett exempel. Det går säkert att få ner priset mer.
Hej! Tittade för kul vad din resrutt skulle kosta med en One World-biljett = drygt 24000kr. Kollade också med Star Alliance = drygt 27000kr. Bl a SAS hade fantastiska RTW biljetter på 80-talet men nu för tiden undrar jag vem som betalar dessa summor. Jag sökte på www.allaflygbiljetter.se först en biljett Göteborg - Las Vegas// Tokyo - Göteborg. Alltså utresa till Las Vegas och hem från Tokyo. Tryck på "Annan hemreseort". Avresa 2 Maj och hemresa 23 Maj. Kostnad med skatter mm 5039kr med British Airways. På samma plats kostar en enkel Las Vegas - Honolulu 2041kr med avresa 9 Maj. Finns betydligt billigare t ex 1197kr från San Jose som ligger strax söder om San Francisco. Kan vara bra att veta om ni ska resa runt mer i USA. Slutligen kostar en enkel mellan Honolulu och Tokyo avresa 16 Maj 3469kr med Taiwans flygbolag China Airlines som flyger sträckan non stop. Summa för rutten Göteborg - Las Vegas - Honolulu - Tokyo - Göteborg = 10549kr eller 9705kr om ni tar er till San José. Detta är bara ett exempel. Det går säkert att få ner priset mer.
Tack Nisse - det där med flygbonus är verkligen en djungel tycker jag. Ska nog starta en egen tråd om det - den tror jag kan bli mycket informativ - så mycket kunskap som det finns här på forumet.
Citerat från nisse2ears:
Annl - biljetter för Eurobonusresor brukar vara begränsade i antal, men jag tror inte de går att boka 12 mån i förväg. Som svar på hur tidigt de släpper t ex USA-biljetter har jag fått 9 mån.
Precis som personen ovan skriver kan du anv poängen som delbetalning - eller varför inte uppgradera er till en högre klass och du har poäng som gräs :)
Och biljetterna går att köpa per styck s a s (behöver inte vara till och från samma hållplats).
Annl - biljetter för Eurobonusresor brukar vara begränsade i antal, men jag tror inte de går att boka 12 mån i förväg. Som svar på hur tidigt de släpper t ex USA-biljetter har jag fått 9 mån.
Precis som personen ovan skriver kan du anv poängen som delbetalning - eller varför inte uppgradera er till en högre klass och du har poäng som gräs :)
Och biljetterna går att köpa per styck s a s (behöver inte vara till och från samma hållplats).
Det finns ett par gamla trådar som vi kanske kan hålla vid liv:
http://www.reseguiden.se/forum/diskussioner/sas-och-eurobonus-13770
http://www.reseguiden.se/forum/diskussioner/star-alliance-eurobonus-9366
http://www.reseguiden.se/forum/diskussioner/sas-och-eurobonus-13770
http://www.reseguiden.se/forum/diskussioner/star-alliance-eurobonus-9366